نوای عرش

صوت و کلیپ حاج آقا منصور ارضی

نوای عرش

مراسم بعدی

دهه اول محرم 1394 حاج آقا منصور ارضی

**************

1) مسجد ارک تهران

از چهارشنبه 22 مهر94 بمدت 10 شب

همزمان با اقامه نماز مغرب و عشاء

میدان پانزده خرداد

2)حسینیه صنف لباسفروشها

از سه شنبه21 مهر 94 بمدت 15 روز صبح

همزمان با اقامه نماز صبح

خیابان سعدی جنوبی

3)حرم عبدالعظیم حسنی (ره)

بعد از دهه اول محرم ، نیمه شبهای جمعه

دو ساعت مانده به اذان صبح

لوگوی سایت

نوای عرش

فایل صوتی دعای عرفه 1393 (باکیفیت اصلی)  گلچین ؛ مناجات با خدا

//bayanbox.ir/id/8113780584566160922?viewفایل تصویری دعای عرفه 1393 (باکیفیت اصلی)  گلچین ؛ مناجات با خدا

اشعار مناجات با خدا روز عرفه 1393 - حاج آقا منصور ارضی

آمدم بر آستانت بارِ دعوت می کِشم

من برای عفو تو امروز منّت می کِشم

نیمه شب نَه ؛ روز اگر دارم صدایت می کُنم

من خودم را خاضعانه پیش چشمت می کِشم

ربناهایم بدرد تو نخورد اما بخر

تا ببنی ناله تا صبح قیامت می کِشم

مطمئنا تا زمین خوردم بلندم می کُنی

من ذلیلانه خودم را زیر پایت می کِشم

من به جُرم عاشقی هر شب مَلامت می شوم


من به جُرم عاشقی هر شب مَلالت می کِشم



با محبّت می کِشی و با محبت می کُشی

هر چه دارم می کِشم از این محبّت می کِشم



هم می آیم پیش تو ، هم پیش تو می آورم


هم عبادت می کُنم،هم به عبادت می کِشم


هر چه اَم؟ دارم درِ این خانه خدمت می کُنم


هر که اَم ؟ دارم درِ این خانه زحمت می کِشم



گریه کُن های تو آقایند ، آقای من اند


خاکِ پاشان را به دیده عین تربت می کِشم


یک دلی بشکن ز من، تا گریه ی سیری کنم


ورنه بعد از روضه ات تا صبح حسرت می کِشم



آبرویم را بگیر و گریه هایم را نگیر


گریه ام وقتی نمی گیرد خجالت می کِشم



سمت روضه آمدن طِیّ طریقت کردن است


وقت مُردن هم خودم را سَمت هیئت می کِشم



تا چنین روزی بیایم در میان صحن تو

جان زهرا مادرت یکسال مِنّت می کِشم



بچه هایم را بگیر و بچه هایت را بده


با تو دور بچه های خویش را خط می کِشم



وسعت اکرام تو امروز در کرببلاست

من هم از اینجا دلم را تا زیارت می کِشم

هر زمان کارم گره خورده صدا کردم حسین


اشعار روضه حضرت مسلم بن عقیل (علیه السلام) - حاج منصور ارضی

آنجا که اوج خواهر تو جلوه می کُند

عباس چون محضر تو جلوه می کُند

وقتی علی اکبر تو جلوه می کُند

مُسلِم چگونه در بر تو جلوه می کُند؟

پس می روم به کوفه ، دم از یار می زنم

کوچه به کوچه حُکم تو را جار می زنم

چندین شب است دربه در بین کوچه ها

شد یاورم غم جگر بین کوچه ها

من مانده ام دو تا پسرم ، بین کوچه ها

تنها اگر می گذرم بین کوچه ها

در می زنم شبانه جوابم نمی دهند

پای پیاده خسته ام ، آبم نمی دهند

از حال و روز کوفه خبردار گشته ای؟

تا صبح بین کوچه و بازار گشته ای؟

از خنده های حرمله بیمار گشته ای؟

فهمیده است تازه پسر دار گشته ای؟

از خجلت تو آب شدم من ، حلال کن

شرمنده ی رباب شدم من ، حلال کن

شرمنده ی نگاه تو و خواهرت شدم

دلواپس گلوی علی اصغرت شدم

... و نگران سرت شدم

دل بی قرار روسری دخترت شدم

این نانجیب ها که سرم را شکسته اند

اینجا سر برادر تو شرط بسته اند

اینجا که کسب مردمشان کم فروشی است

اصلا مرام مردمشان آدم فروشی است

بیعت به قیمت دو سه درهم فروشی است

حتی سر بریده ی ما هم فروشی است

اینجا برای خواهر تو خواب دیده اند

نقشه برای معجر زینب دیده اند


مناجات با حضرت حجت  روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفدا

عرفه آمد و ما چشم به راهیم ... بیا

همه محتاج به یک نیمه نگاهیم ... بیا

همنشین تو در آن خیمه ی سبزت نشدیم

باز افتاده و جا مانده به راهیم ... بیا

بارها مهلت جبران خطا بخشیدی

باز در گیر مکافات گناهیم ... بیا

رجب و نیمه ی شعبان و شب قدر گذشت

عرفه گوشه نگاهی ز تو خواهیم ... بیا

گر تو راضی نشوی بار گناهم باقیست

گر دعایم نکنی روی سیاهم باقیست

ای که احرام به اندام تو زیبا باشد

کعبه مدهوش طواف تو در آنجا باشد

کعبه رفتن که فقط شرط قبول حج نیست

حج مقبول فقط دعوت زهرا باشد

عرفات است تو و روضه ی سقای حسین

تو در آن خیمه گه روضه ی او تا باشد

بهترین فرصت دیدار تو در کرببلاست

کربلا رفتن ما دست تو آقا باشد

عرفه کرببلا فیض مکرر دارد

پسر ام بنین روضه ی اکبر دارد


بقیه اشعار بزودی قرار خواهد گرفت


بیانات حاج آقا منصور ارضی در عرفه 1393
بسم الله الرحمن الرحیم
تذکری که لازم می‌دانم بیان کنم این است که در این روز زیادی عمل ملاک نیست چراکه رعایت دستورات و عمل به آنها ملاک است ، چون خیلی از دعا‌هاست که شما تا به مغرب و بعد از اذان هم نمی‌توانید آن دعا‌ها و فرایض را تمام کنید.

امروز روز بندگی ماست و از طرفی روز کبریایی خداست ، روزیست که دستهای رحمت خدا باز شده کانّا یک به یک بندگان را بغل می‌کند به خاطر همین است ما برای هیچ روزی نداریم که ذکر " یَا دَائِمَ الْفَضْلِ عَلَى الْبَرِیَّةِ "داشته باشیم اما امروز را می‌گویند ده مرتبه بگوییم.
 تَشری که حضرت سجادعلیه السلام به آن سائل زد برای تهیه غذا و التماسش به مردم در روز عرفه ، آن تشر را حضرت به ما هم می‌زند در بُعد زمانی به آن سائل می‌فرمایند ولی در بُعد بندگی روی سخن به ما ست که ادعای پیروی از  دستورات و اوامر ایشان را داریم لذا امروز به قول همه آنهایی که با مدال و ورزش و قهرمانی آشنا هستند  مدال می‌دهند، مدال حضور و یا کارت حضور در خدمت حضرت حجت ابن الحسن (علیه السلام) ،اما با این رذایل اخلاقی من نمی‌توانم خدمت او برسم شاید به ما نظری کند وشکی هم نمی‌کنیم شاید را برای احترام می‌گوییم ولی واقعا عرض می‌کنم با این رذایل اخلاقی من خودم نمی‌توانم دعا را شروع کنم! 
امروز مدال می‌دهند ؛مدال بندگی و مناجات گذشته ما و چه ایامی که در پیش داریم چه کسانی برای مدال آمده اند؟ و چه کسانی برای ثواب ؟اینجا دیگر خودت را گول نزن ، برای کسب ثواب و گریه و عزاداری آمدی یا با اجازه آنها برای رسیدن به آنها آمده اید؟ واقعا آخر مناجات نگاه کنیم به دستهای واقعی دلمان و قلبمان ببینیم به چه رسیدیم؟ فقط به فیض دعا رسیدیم ! از طرف خدا هیچی کم گذاشته نمی‌شود از طرف ما کم گذاشته می‌شود و کم آوردن ما می‌شود ولی از طرف خدا نه ، خدا آنقدر قدرت خود را نشان می‌دهد و خدا هیچ  کم نمی‌گذارد ولی آنکه که برداشت می‌کند کم بهره مند می‌گردد.
زوایای مناجات حضرت در دعای عرفه بر این منوال است که می‌فرماید با تمام سلولها و اعضای بدن " الشَّعْرِ وَالْوَبَرِ لا اِلهَ اِلا اللّهُ عَدَدَ الْحَجَرِ وَالْمَدَرِ لا اِلهَ اِلا اللّهُ عَدَدَ لَمْحِ الْعُیُونِ " این مناجات ابی عبدالله  (علیه السلام) تفسیر آن لا اله الا الله‌های امیرالمومنین  (علیه السلام) است .آنقدر بالا گفته که همه دعا را می‌خوانند و رد می‌شوند و می‌ترسند حرف بزنند یعنی؛ به تعبیری تامّین فی مناجاتک است البته درجامعه کبیره " التَّامِّینَ فِی مَحَبَّةِ اللَّه " اصل آن است حضرت در مناجات کلام راتمام کرده ، ما چه کنیم ! ما فقط باید دستمان را زیر این باران رحمت بگیریم و حواسمان به خودمان و دعایمان باشد حواسمان به بغل دستی خودمان هم نباشد.

 چرا باید اینقدر در این روز استغفار داشته باشیم برای اینکه همه چیز مهیا است برای اینکه باید برای این روز خودمان را آماده کنیم نمی‌دانم گفتی یانه در وقت غسل امروز: خدایا من رویم را شستم ظاهرم را شستم درونم  و باطنم برای توست .یاد حرف حاج احمد افتادم که خودش یا دیگری را می‌گفت ، می‌گفت مرده شوی داشت غروب می‌رفت دید یک مردی را آوردند انداختند گوشه ای آمدو دید میت کثیف و نامرتبی است مثل کسانی که گوشه خیابان کارتون خوابی می‌کنند خیلی ناجور است گفت الان بشویمش یا فردا ؟ قرارش داد روی سنگ غسالخانه و آماده شد برای شستن، گفت آقاجون نون نداشتی بخوری آب هم نبود خودت را بشویی ؟ خطاب رسید ما درون را شستیم بیرون را گذاشتیم تو بشویی !

می دانی چرا در روز عرفه همه یک لباس یک شکل می‌پوشند برای اینکه لباسهایمان یک رنگ و ظاهرمان یک شکل باشد ، به یکی گفتم روز عرفه لباس روشن بپوش گفت گل هم بیاریم ! یعنی همه چیز مسخره شده یعنی باور نمی‌کند که دارد با کی صحبت می‌کند با رفیقش حرف می‌زند و یا با پدر و مادر ، ولی حرف ما این است خدایا ما با این حال و روز دور هم جمع شدیم خیلی جا‌های دیگر هم هستند که آدمهای خوب هم جمع می‌شوند با آنها که معلوم است چه می‌کنی ، با ما چه می‌کنی ؟ حالا خیلی‌ها هم رفتند کربلا خیلی هم از مداحان رفته بودند آنجا می‌گفتند اصلاً خبری نیست مگر اینکه برای خودت بخوانی .
 اگر برای بخشش آمدید الان بخشیده شدید بلندشوید بروید ، برای کاسبی آمدید بروید ، اما اگر برای آدم شدن آمدید بنشینید. شاید آخر سر اتفاقی بیافتد و الّا هر  روز می‌بخشند شما هر روز که به نماز می‌ایستید و در آخر سلام به امام حسین (علیه السلام) می‌دهید بخشیده می‌شوید ولی الان بخشش دیگر بدردم نمی‌خورد، دیدی که آخر سر هم پس ازمردن بالای سرمان را تکان می‌دهند عفوک عفوک نماز می‌خوانند !
خدایا آخر ما هم یک عمری گذراندیم و لی نمی‌دانیم چقدرش مانده؟ خدایا ما هم می‌خواهیم لذت بندگی ببریم. خدایا " أَذِقْنِی بَرْدَ عَفْوِکَ وَ حَلاوَةَ رَحْمَتِکَ وَ مَغْفِرَتِکَ " خدایا یک نگاهی به ما کن! 

داشتم زیارت ابی عبدالله (علیه السلام) در روز عرفه را می‌خواندم که اصلاً جداست با دعای عرفه و زیارت حضرت ابوالفضل (علیه السلام) و زیارت انصار و یارانش ، گفتم حسین جان اصلاً اینها را نمی‌توانی پیدا کنی خودت هم فرمودی اینها یک چیزدیگر هستند.درزیارت حضرت ابوالفضل  (علیه السلام) تا آنجایی که می‌فرمایند حرمتت را شکستند اصلاً باید یک دهه در باره حرمت شکنی صحبت کنیم تا بفهمیم حرمت عباس (علیه السلام) شکستن یعنی چه؟ گفتم آقا ما یقین داریم حرمتت را نشکستیم یک ذره دلم آرام شد.

خواهشم بر این است در مسیر بندگی اول چیزی که در نظر داشته باشید حلال و حرام خداست که اگر رعایت نکنیم ذره ذره از ما گرفته می‌شود ، بعد هم می‌گوییم چه شد خدایا ما چه کردیم و این چه بلایی است که به سر ما می‌آید من خودم دیدم ، شاید بلا برای امتحانت است شاید هم برا تلنگر است که حواست باشد چون مسیر بندگی دارای بلاست چون خودش بلا دارد و حالا ما هم یکسری بلا با گناه برای خودمان تهیه می‌کنیم این خیلی درد آور است به یکی ازدوستانم عرض می‌کردم وقتی با یک نفر معاشرت می‌کنی که اهل دنیا شده و صورتش نشان می‌دهد همین سلام و علیک که می‌کنی چه برسد دست دادن و بغل کردن و دیده بوسی و هم سفره شدن انقدر موثر می‌شود که بهترین فیوضاتی را که خداوند آماده کرده "یا دائم الفضل  علی البریه " از تو قطع می‌شود می‌آید ولی برتو نازل نمی‌شود می‌ریزد کنارت. دوستی و هم نشینی که بد دهان است حلال و حرام را رعایت نمی‌کند دوست ودشمن را نمی‌شناسد! این همه عالم بپرسید در کاسبی و تعاملات اجتماعی خودتان اگر رعایت نکنید از دست می‌روید روز قیامت این حقیقت است که روز جدایی است ملائکه جدا می‌کنند و با گریه و پشیمانی هم درست نمی‌شود و انقدر عرق شرم از من می‌ریزد که من در عرقم فرو می‌روم من نمی‌دانم یعنی چه ! جدا می‌کنند بگو من گریه کن اهل بیت بودم من سینه زن حسین (علیه السلام) بودم ولی باز یک عده را به جهنم می‌برند چون من یک روایت دیدم و همیشه این روایت درذهنم است ، عده ای را می‌برند به جهنم و از دوستان ابی عبدالله را ! درکتاب شهید دستغیب است که پیغمبر به حضرت زهرا می‌فرماید زهرا جان اگر از دوستداران حسینم کسی در قعر جهنم هم باشد خودم می‌روم می‌آورم بیرون... 
لَبَّیْکَ اللَّهُمَّ لَبَّیْکَ لَبَّیْکَ لَا شَرِیکَ لَکَ لَبَّیْکَ إِنَّ الْحَمْدَ وَ النِّعْمَةَ لَکَ وَ الْمُلْکَ لَا شَرِیکَ لَکَ لَبَّیْکَ

  • ۹۳/۰۷/۱۴
  • ۳۵۴۲ بازديد

نظرات (۱)

چرا صوت کامل رو نگذاشتید؟
پاسخ:
سلام علیکم
چشم بزودی ان شاءلله
دعا بفرمایید موانع و مشکلات برطرف شود
التماس دعای خیر و عاقبت بخیری

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
     
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10