نوای عرش

صوت و کلیپ حاج آقا منصور ارضی

نوای عرش

مراسم بعدی

دهه اول محرم 1394 حاج آقا منصور ارضی

**************

1) مسجد ارک تهران

از چهارشنبه 22 مهر94 بمدت 10 شب

همزمان با اقامه نماز مغرب و عشاء

میدان پانزده خرداد

2)حسینیه صنف لباسفروشها

از سه شنبه21 مهر 94 بمدت 15 روز صبح

همزمان با اقامه نماز صبح

خیابان سعدی جنوبی

3)حرم عبدالعظیم حسنی (ره)

بعد از دهه اول محرم ، نیمه شبهای جمعه

دو ساعت مانده به اذان صبح

لوگوی سایت

نوای عرش

مناجات با حضرت حجت  روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفدا

گفتم بیا گفتی چنان شبنم که باشی بهتر است
در گریه بعضی وقت ها زمزم که باشی بهتر است

گفتم که تنها لحظه ای اِذن ملاقاتم بده
پیغام دادی ای رفیق آدم که باشی بهتر است

کاری بکن، ذکری بگو، عهدی بخوان، دستی بگیر
جای شراره بر دلم مرهم که باشی بهتر است

پس امر معروفت چه شد؟، پس نهی از منکر چه شد؟
پای ضروریّات دین محکم که باشی بهتر است

یک کّم بجای این و آن احوال مهدی را بپرس
در عشق با لیلای خود همدم که باشی بهتر است

کاری بکن رویت شود روزی بیایی اندرون
در خیمه ی ارباب ها محرم که باشی بهتر است

روزی می آید عاقبت با یا لثارات الحسین
وقتی می آید زیر این پرچم که باشی بهتر است

تا کربلا راه زیادی نیست حَرکَت کن بیا
در اِفتتِاح این ضریح تازه شرکت کن و بیا



ادامه شرح زیارت امین الله:  وَاَفْئِدَةَ الْعارِفینَ مِنْکَ فازِعَةٌ،

خدایا به واسطه این اشکهایی که امروز ریخته شد، آبروی مردم ما،‌ رهبر ما، علمای بزرگوار ما رو حفظ کن. اونهایی که به این مردم خیانت کردند رو همین امروز نابودشون کن. خدایا تا قیام قیامت و تا وقتی که تو هستی پرچم حسین علیه السلام بالا بماند. شاید بعضی بگن این دعاست؟ آره! چون حسین که باشه ما هم هستیم و ما بدون ابی عبدلله نمی خواهیم زنده باشیم.

در معنای زیارت امین الله باید بگم که ما اینجا فقط معنای تحت اللفظی زیارت رو عرض می کنیم و اگر یک عالمی بخواهد امین الله را معنا و تفسیر کند تمام شراشر وجودی آن فراز و ذکر را باز می کند. رسیدیم به اینجا که  "وَاَفْئِدَةَ الْعارِفینَ مِنْکَ فازِعَةٌ"، چطور میشه که این قلب یا فواد فزع کند. این قلب همان چیزی است که در قرآن آمده که مسئوله "ان السمع و البصر و الافئده"بنابراین اهمیت قلب به قدری است که وقتی کسی می خواهد در خانه خدا ناله بزند این ناله از قلب بلند می شود. برای اینکه معنای "فزع" یا "فازعه"رو بهتر متوجه بشویم در مقتل عبدالرزاق مقرم از قول امام صادق علیه السلام در مصیبت حضرت علی اکبر علیه السلام آمده است که وقتی ابی عبدالله بالای سر پسر بزرگوارش رسید فرمود "به ابی انت و امی" فدای تو بشوم که کنار تو پدرت فزع کرده است. پس خیلی عظمت دارد و معلوم میشه فزع بالاترین مرحله گریه و ناله است.

حالا بعضی به گریه کردن دیگران اشکال می گیرند و می گن برو و جای دیگه اینطور گریه کن! خوب شما بگویید که این هیئتی کجا برود و گریه کند. کلیسا برود؟ بعضی ها کمبود دارند و گرفتار بیماری خودشون هستند و اسمش رو هم گذاشتند امر به معروف! آیا واقعا این امر به معروفه. حالا یک نفر بلند گریه می کنه و یک نفر دیگه آروم. این حرفها معنا نداره.

این مقام فزع در برابر خدا مختص اهل بیت است و کسانی که معرفت کامل داشته باشند. معرفت عقلی، معرفت تفصیلی، معرفت یقینی و دیگر معارف که این معراف رو علما تقسیم بندی کرده اند  و در کتاب شیخ محمود تحریری که در شرح زیارت امین الله است به نام سیمای مخبتین و به علت توقف چاپ کمیاب هم شده است من مطالعه کردم و اونجا آمده است که فواد هر عارفی وقتی در خانه خدا میاد فریاد می زند و فزع می کنه و به قول ما جیغ میزنه.

اوایل انقلاب رسانه های ارتباط جمعی مثل الان زیاد نبود مثل تلفن و سایر وسایل ارتباطی و خاطرم هست که امام فرمودند ساعت 4 بعداز ظهر حکومت نظامی شکسته بشود و مردم به خیابونها بیان.من از استادم هم سوال کردم که چطور امام اینگونه سوار بر دلها بود؟ عارف حقیقی و عارف بالله و به رسول و اهل بیت کسی نیست که ساکت بنشینه و هیچ کاری نکنه. عارف حقیقی آن کسی است که فزع می کنه و همه رو بیدار می کنه. اگر بر عکس این دعا بخواهیم تعبیر کنیم اینطور می شود که فزع در نزد خداوند از سوی عارف بالله همه دلها رو زنده می کنه.

امیرالمومنین علیه السلام اینطور بر قلبها حکومت می کند. ابی عبدالله بر قلبها اینگونه سلطان است و یا اینکه میری خدمت امام رضا علیه السلام و می گی تو سلطان هستی و من رعیت تو هستم. در این زیارتی که هر سه شنبه می خوانیم برای امام عصر علیه السلام گروههای مختلفی رو عنوان می کنی که یکی از اونها "والذابین عنهم" است. یعنی کسانی که مدافع امام هستند. و میگیم که اگر لیاقت شیعه بودن رو نداریم ولی مدافع شما هستیم.

بیاییم قلبهامون رو با طاعت و عبادت پر کنیم. در طاعت، عبادت هم هست. یعنی اگر درس می خونی باید با طاعت باشه و اینگونه به خدا میرسی. در منزل هم همینطور با اهل خانواده با خوش رفتاری رفتار کنی و از درآمدی که داری هم برای اونها خرج کنی با رضایت کامل و هم اینکه به دیگران کمک بدهی. حالا دیگه کاری نداشته باش آیا دولت یا مجلس کمک کرد یا نه! تو کار خودت رو انجام بده. ایام عید هم همینطور. روضه بیا و هر کسی سوال کرد بگو مادرم رو کشتند می خوام عزا بگیرم. حتی به پدر و مادرت هم بگو. لذا از 29 اسفند تا روز بعد شهادت حضرت به روایت 75 روز که سه شنبه هفته بعدش می شود برنامه داریم. حالا می خواد سال تحویل باشه، فرقی نمی کنه. سالی که نکوست با نام زهراست. (سلام الله علیها) سال ما با حضرت زهرا (سلام الله علیها)  شروع می شود و حتما بی بی به ما نگاهی می کند. همونطور که غیر ممکنه پدر و مادر چشم از فرزندشون بردارند این خانواده که خیلی مقام بالاتری دارند و این نگاهشون همیشه با ما هست و یقین بدان که اگر اینطور نبود ما الان در فساد غرق بودیم. یقین بدان.

اگر می خواهیم به خدا خدمتی بکنیم با خدمت به خلق خدا اینکار رو انجام بدهیم. الان هم موقعش است و خیلی از مردم گرفتار هستند. آن کسانی هم که باعث این گرانی های موجود مثل طلا و ارز و غیره و ذلک شدند باید جواب بدهند و این رو هم یادتون باشه این فزع و ناله به قلب این آدمها نمی رسه. اگر نعوذبالله تو جمع ما کسی هست که به سمت خدا نرفته و به سمت شیطان رفته بداند که این فزع به او نمی رسد و دوباره برمی گرده به سمت شیطان که شیطان دعوتش می کنه که بیا اینجا هر کاری که دوست داری انجام بده و کسی کاری به تو نداره. و عاقبتش هم این میشه که در این شعاع نور قرار نمی گیرد. چون حتی ناله زدن نور دارد. دیدی امروز چطوری گریه کردی؟ این ناله نور دارد و اونها محروم هستند.

جزء سی ام قران یادتون نره، پول برای جهیزیه به احسان حضرت زهرا بدین. عید هم هر چقدر که تونستید بیایید برای عزاداری. چون این خانواده به خودشون نگاه نمی کنند به ظرفیت و توان ما نگاه می کنند. این محبت اهل بیت به ما می مونه البته بعضی میگن ما محب هستیم ولی این اشتباهه. ما کجا و محبت اهل بیت کجا. این محبت اهل بیت نسبت به ما می مونه و این پولهایی که داره ما رو خفه می کنه رفتنیه. خدا به همتون خیر کثیر عنایت کند.

اشعار مربوط به روضه حضرت زهرا (سلام الله علیها) 

در پیچ و خم غم گذرش خورد به دیوار
رفت اوج بگیرد که پرش خورد به دیوار

بودند ملائِک همه در محضرش امّا
ابلیس لگد زد کمرش خورد به دیوار

تا خادمه را کرد صدایش همه با خود
گفتند که لابد پسرش خورد به دیوار

لرزید مدینه به خود از ناله ی زهرا
با او همه ی دور و برش خورد به دیوار

می خواست که سیلی نخورد صورتش امّا
یک مرتبه چرخید سرش خورد به دیوار

با دست در آن کوچه به دنبال علی گشت
انگار که با چشم تَرَش خورد به دیوار

ای کاش به جای تو مرا... (روی لبش داشت)
هرگاه که حیدر نظرش خورد به دیوار

از عرش خدا نوحه گر فاطمه گردید
تا دختر خیرالبشرش خورد به دیوار



منبع :دوستداران حاج منصور ارضی

  • ۹۱/۱۲/۱۵
  • ۱۱۷۹ بازديد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
     
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10