نوای عرش

صوت و کلیپ حاج آقا منصور ارضی

نوای عرش

مراسم بعدی

دهه اول محرم 1394 حاج آقا منصور ارضی

**************

1) مسجد ارک تهران

از چهارشنبه 22 مهر94 بمدت 10 شب

همزمان با اقامه نماز مغرب و عشاء

میدان پانزده خرداد

2)حسینیه صنف لباسفروشها

از سه شنبه21 مهر 94 بمدت 15 روز صبح

همزمان با اقامه نماز صبح

خیابان سعدی جنوبی

3)حرم عبدالعظیم حسنی (ره)

بعد از دهه اول محرم ، نیمه شبهای جمعه

دو ساعت مانده به اذان صبح

لوگوی سایت

نوای عرش

مناجات با حضرت حجت  روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفدا


به دریا، رود، آبِ جویی که داریم
به می میرسد این سبویی که داریم

میّسر نگردد به بال و وَبالی
هوای پریدن به کویی که داریم

بجز آه از چاه خود برکشیدن
چه شد حاصل از جستجویی که داریم

به چه رویی آخر شما را بخوانیم
اگر این چنین خلق وخویی که داریم

بدون تو در دوره ی سخت غیبت
نرفت آب خوش از گلویی که داریم

ز خون شهیدان این آب و خاک است
به زخم فراقت روفویی که داریم

مهّیا ی تکبیر وصل تو هستیم
ز اشک است آب وضویی که داریم

مرا نوکر کوی تو می شناسند
چه زیباست نام نکویی که داری

به شاهی عالم خدایی می ارزد
در خانه ات آبرویی که داریم

فقط در پناه شما در امانیم
ز هر فتنه ی پیشِ رویی که داریم

اگر خوب یا بد غلام حسینیم
به کرب و بلاست عطر و بویی که داریم

حرم با تو رفتن صفا دارد آقا
چه بی انتهاست آرزویی که داریم

 

ادامه شرح زیارت امین الله:     وَاَعْلامَ الْقاصِدینَ اِلَیْکَ واضِحَةٌ وَاَفْئِدَةَ الْعارِفینَ مِنْکَ فازِعَةٌ،

عرض کردیم این خانواده پرچمهای مشخص و نشانه های مشخصی هستند که در هر کجا که تو نگاه می کنی واضح است و هیچکسی نمی تواند مدعی شود که امیرالمومنین رو نمی شناخته است. منتهی هر کسی امیرالمومنین را از یک بُعد و با یک صفتی می شناسد مثلا اذکاری که حضرت فرمودند یا اینکه به تمامی مستمندان کمک می کردند،‌ ولی از باب تقوی و نماز و رعایت حقوق دیگران حضرت را نمی شناسند و  اگر به درون خودمان نگاه کنیم متوجه می شویم که به ابعادی از امانت خدا یا امین الله که همان امیرالمومنین علیه السلام است کافر هستیم.

سعی کنیم همدیگر را رعایت کنیم و کمک بدهیم. با لطایف الحیل و زبان زیبا به هم تذکر بدهیم. و این را بدانیم که هر کسی به هر شکلی دم از امیرالمومنین میزند عاقبت امیرالمومنین نیز دستش را خواهد گرفت. اولین دستگیری هم این است که به امام زمان می رسیم. منتهی اول باید شناخت پیدا کنیم که راه درست چیست، از امیرالمومنین تا امام زمان علیهماالسلام. اینطوری وقتی اصول دین درست نشود فروعش هم درست شدنی نیست. اینکه امروز اومدی در خانه حضرت زهرا سلام الله علیها، بدان که دستت را می گیرند ولی این خود ما هستیم که همه چیز را خراب می کنیم.

شما ببینید در خواندن نماز چقدر راه برای ما قرار دادند که این نماز رو صحیح بخوانیم. برای هر شک و هر حرکت اضافی و هر کلام و سلام اضافه راهی قرار داده اند تا تقرب پیدا کنی. در کارهای دنیا هم باید اینطور باشی تا کارت رو درست انجام بدهی و به مشکل نخوری.

من دوست دارم آقای ثمری و دیگر بزرگان در این مورد هم صحبت کنند که روایت میگه گرانی مربوط به رحم نکردن مردم به همدیگر است و اگر مردم به هم رحم نکنند وضع از این هم بدتر خواهد شد. وقتی در جامعه ای فساد و زنا زیاد بشود این پیامدها و بیماری ها را در جامعه به دنبال خواهد آورد. الان این پیچیدگی هایی که برای مردم به وجود آمده به همین خاطر است. به هر حال اینجا ایرانه و تو کسی رو پیدا نمی کنی که از گرسنگی بمیره ولی این گرانی ها باعث شده که عده ای به سختی بیفتند و وظیفه توست که کمک کنی. حالا شاید بگن اقتصاد جهانی اینطور شده و فلان دلیل باعث گرانی شده، ولی همه اش نباید اینطور فکرکرد. در روایت آمده است بدبختی وارد جامعه می شود به خاطر ترک امر به معروف و نهی از منکر و همچنین کثرت گناه. " و منعت السماء " .

در قم که بودیم هفته گذشته یک مقدار با این جوونهایی که خیلی ظاهر مذهبی هم نداشتند نشستیم و صحبت کردیم. فهمیدم آقایون علما فقط به فکر درسشون هستند و اونجا هم عرض کردم که زمانی که حضرت معصومه سلام الله علیها به قم تشریف آوردند دیدند که یک عده ای اشعری هستند، عده ای فلان و عده ای از یک دسته دیگه. همشون هم سید بزرگوار بودند نه اینکه فکر کنی کافر بودند و الان هم هر کسی برای خودش یه گلدسته درست کرده. و الان هم همون وضعه.

راهت را انتخاب کن، الان وضعیت طوریه که دشمن جوونها را با هر شکل و وسیله ای جدا می کند. مثلا در فیسبوک دو سه تا نام کاربری به نام من باز کردند و چند تا از برنامه های خوب من رو در اون گذاشتند و اینطوری ادعای ارتباط با من هم دارند که بگن خود حاجی به ما گفته که این کار رو بکنید. واقعا باید با این آدمهای خبیث چه برخوردی داشته باشم؟ جوونه هم به من میگه اگر تو فیسبوک و این سایتهای کثیف رو قبول نداری پس چرا خودت داخل اون برنامه گذاشتی؟ ببینید دشمن چقدر دقیق کار می کنه، از تو به من میگه و از من به تو، جای مشخصی هم ندارند که باهاشون برخورد کنی، (فضای مجازی) و دسترسی به اونها عملی نیست و پیگیریش هم تباه کردن عمره.

ما اگر اینطور گرفتاریم خودمون این گرفتاری رو تهیه دیدیم، تمامی دستورات اهل بیت به این خاطره که ما درِ خونه اهل بیت سرگردان نباشیم، البته اگر متوجه بشیم. هر چقدر که وُسعت میرسه به فامیل و همسایه ات کمک بده. یعنی همینطور داره بار میاد روی دوش من و واقعا داره آبم میکنه. خیلی گرفتار زیاده و خودت هم خوب می دونی. از این راه (کمک به مردم) بیا در خانه حضرت زهرا سلام الله علیها و بدان که چون به عشق اهل بیت اومدی و گره باز کردی انشاءالله اصول الدینت درست میشه و فروع دینت هم متعاقب اون درست میشه. یعنی خدا بهت توفیق میده که سر سال خمس و زکاتت رو بدی و حج رو هم به جا بیاری.

بعضی هم به این دنیا اومدن فقط برای دزدی، حالا به هر شکلی که بتونه می دزده. دزدی مالی،‌ دزدی سیاسی، دزدی اجتماعی به صورتهای مختلف و ما که بچه های حضرت زهرا و گریه کن های حضرت هستیم باید مواظب باشیم و گرنه از این پرچمهای واضح که اهل بیت هستند دور می شویم مانند اینکه یک آدم کور نمی تونه ببینه و این کوری خیلی بده چون کوری دنیوی نیست که کورهای دنیوی چیزهایی می بینند که ما نمی بینیم، متاسفانه این کوری قیامته که از این دنیا شروع میشه. ترک ها یک شعری دارند که آتشی که در قیامت برایت روشن می شود از همین دنیاست. هر کسی هر چی اون دنیا می بره از اینجا می بره، حالا می خواهیم چکار کنیم؟

مواظب رفیقهاتون باشید، مراقب کاسبی ها و کسب درآمدتون باشید و از اون طرف کمک هم بدین. گره زیاده ولی انشاءالله به دست حضرت زهرا سلام الله علیها باز می شود. یک وقت نشه نون خور حضرت زهرا سلام الله علیها باشی ولی با دشمنش باشی. مثل زمان خود حضرت که مردم گرفتار می آمدند و حضرت کارشون رو انجام میداد، پول بهشون میداد و حقیقتا امیرالمومنین علیه السلام به تمام فقرای مدینه کمک کرد و همونها آمدند و زنش رو آتیش زدند. فکر نکنید کافرها و یهودیها و یا فِرَق دیگه اومدند، نه! بر عکس. اون آدم یهودی که امیرالمومنین علیه السلام رو در جنگ خیبر دیده بود که چطور با یک دست دروازه خیبر رو جابجا کرد میگه دیدم دود زیادی به آسمون بلند شده و مرد خیبر را دست بسته دارند می برند و به همین دلیل اون یهودی مسلمان شد. یهودیها و کافرها نبودند بلکه یهودی های امت اینکار رو کردند. نان امیرالمومنین رو نخوریم و برعکس عمل کنیم. من از همین می ترسم و هر روز امین الله می خونم و میگم آقا فقط من رو رها نکن.

این پرتو ها نشانه های واضح خدا هستند: وَاَعْلامَ الْقاصِدینَ اِلَیْکَ واضِحَةٌ وَاَفْئِدَةَ الْعارِفینَ مِنْکَ فازِعَةٌ، پناه می بریم به خدا، عرض کردم از هفته گذشته که حضرت آقا در مورد شراره های نفس صحبت کردند من خیلی ترسیدم. از سال 1368 حضرت آقا سخنرانی کردند که رهبر امت شدند ولی این حرف خیلی من رو سوزونده. واقعا این شهوات یک وقت از نظر جنسی انسان رو بیچاره می کنه و یک وقت در کلام و شهرت.

وای از این روزگار، در دعاهایی که من می خونم مثل کمیل (حضرت عبدالعظیم) بعضی وقتها بچه ها می گن خیلی حال خوبی داشتی و مجلس خیلی خوب بود، پس چرا یکدفعه دعا رو رها کردی؟ نمی دونن که در اون لحظه یک وقت به خودم گفتم چه خوندنی می کنی که اینجور مردم گریه می کنند و همونجا دعا رو رها می کنم. نفس! نفس! نمی دونید چی می گم؟

لذا به همین علته که امام علیه السلام می فرماید: اللهم انی اعوذ بک من نفس لا تشبع، چون نفس مطلقا پرشدنی نیست. اگر می بینی کسی داره کاری می کنه به خاطر شهوتشه. برای همدیگه دعا کنیم. یک شب بیدار شو قبل از اینکه دیر بشه. سال تموم شد. بلند شو و با خدا یک کمی حرف بزن. بگو منو کمک کن تا چند قدم هم برای تو بر دارم.

خدایا به حق آقامون امیرالمومنین علیه السلام و مادرمون حضرت زهرا سلام الله علیها همه اونهایی که به حضرت زهرا سلام الله علیها کمک میدن کمکشون کن.

 

اشعار مربوط به روضه حضرت زهرا سلام الله علیها

اینکه از آتشِ در بال و پرش می سوزد
نو بهاری است که دارد سپرش می سوزد

کس خبردار نشد در پس آن در چه گذشت
فِضّه فهمید که از چه جگرش می سوزد

ضربه ها پشت سر هم به سر و رویش خورد
آه مادر سر و دست و کمرش می سوزد

شدّت ضربه به دیوار سرش را کوبید
هم جلوی سر و هم پشت سرش می سوزد

از علی خواست نگهدار حسینش باشد
تشنه لب گرچه بیاید به بَرَش می سوزد

سینه اش را سپر شعله ی آتش می کرد
پس بجای همه دارد سپرش می سوزد

  • ۹۱/۱۲/۰۸
  • ۱۱۳۸ بازديد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
     
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10