نوای عرش

صوت و کلیپ حاج آقا منصور ارضی

نوای عرش

مراسم بعدی

دهه اول محرم 1394 حاج آقا منصور ارضی

**************

1) مسجد ارک تهران

از چهارشنبه 22 مهر94 بمدت 10 شب

همزمان با اقامه نماز مغرب و عشاء

میدان پانزده خرداد

2)حسینیه صنف لباسفروشها

از سه شنبه21 مهر 94 بمدت 15 روز صبح

همزمان با اقامه نماز صبح

خیابان سعدی جنوبی

3)حرم عبدالعظیم حسنی (ره)

بعد از دهه اول محرم ، نیمه شبهای جمعه

دو ساعت مانده به اذان صبح

لوگوی سایت

نوای عرش

مناجات با حضرت حجت  روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفدا

جانم هوای وصل تو کرده شتاب کن
این شیشه را بگیر و پر از عطر ناب کن

من آن گُلم که زینت باغت نبوده ام
پس یک قدم بیا و مرا هم گلاب کن

هر شاخه گل نکرد، علفِ باغ می شود
گل کن به روی شاخه عمرم شتاب کن

من یک دعای بی نفس و بی اراده ام
ای آسمان  . . . مرا مستجاب کن

هر جا که پل زدم که به راه خطا روم
سد طریق کن، پل من را خراب کن

نان از تنور این دل تاریک می خورم
 یک شب تنور سرد مرا آفتاب کن

من که حساب نوکری ام را نکرده ام
 فردا برای من تو حساب و کتاب کن

یک شب مرا به چشم حسینت نگاه کن
یعنی مرا به کرب و بلا انتخاب کن


 

بیانات حاج آقا منصور ارضی در ادامه شرح زیارت امین الله:

این شرحی که در خصوص زیارت امین الله خدمت دوستان عرض می کنیم فقط یک شرح تحت اللفظی است و حتی ترجمه هم نیست چه برسد به تفسیر این زیارت. مقام اهل بیت جایی است که هر که نگاه می کند متحیر می ماند. البته نگاه این دنیا را عرض می کنیم و کاری به نگاه آخرتی آن نداریم. انقدر بدانید که این جمله "وَ اَعْلامَ الْقاصِدینَ اِلَیْکَ واضِحَةٌ، (نشانه‏های قاصدان کویت آشکار و نمایان است) شاید از خورشید هم واضحتر باشد و این مخصوص دوستداران اهل بیت است. بر خلاف این را هم قبلا اگر خاطرتون باشه در امین الله خواندیم که : وَاَ لْزَمَ اَعْدائَکَ الْحُجَّةَ مَعَ مالَکَ مِنَ الْحُجَجِ‏ الْبالِغَةِ عَلی‏ جَمیعِ خَلْقِهِ" ؛ حالا این جمیع خلقه رو دقت کنید تا سطوح پایین. پرچم اهل بیت طوری بالا ست که هر کسی در هر افقی باشد این پرچم رو میبینند یعنی همه موجودات و حتی حیوانات.

هیچکس نمی تواند در قیامت مدعی شود که صحبتی از امیرالمومنین یا سایر ائمه بزرگوار نشنیده ام. این خیلی مهمه. مگر اینکه اون فرد حرام خور باشد چون فرد حرام خور به اهل بیت پشت می کنه. و معنای قرآنی آن هم که بزرگان فرموده اند این است: و عن اعرض ذکری، که امام علیه السلام فرمود "نحن ذکرالله"، وگرنه کلمه الله مستتر است در اسرار نه فقط یک سرّ. ما همینطور می گوییم الله و دستمون رو هم میگیره و 66 هم عدد الله است ولی نمی دانیم که چه چیزی می گوییم. تا به سمت اهل بیت نروی نمی توانی به الله برسی.

من در سخنرانی اخیر حضرت آقا یک مطلبی را شنیدم که هم خیلی ترسیدم و هم خیلی خجالت کشیدم و آن هم در خصوص حرارت نفس بود که در آخر بیاناتشون فرمودند. این حرارت نفس و حقیقت شراره های نفس که عده ای گرفتارش شدند. هم تو و هم من و هیچکس نیست که منزه باشدو این شراره وقتی زبانه می کشد بی خیال همه دین و هیئت و نمازهایی که خوندی فقط آتش می زند و هر کسی که مسئولیت بیشتری دارد و مقرب تر است فی خطرالعظیم است. آن کسانی که اعلام کردند که می توانند مسئولیت قبول کنند و گرفتار شدند در خطر بزرگی هستند. ما هم کاری نداریم چون طرف حسابشون حضرت آقا است و هر چند وقتی با یک جوالدوز باد غرورشون رو خالی می کنه.

این آقایون فیلمبردار به من گفتند اگر ممکنه ارتفاع صندلی شما را بالاتر ببریم تا بهتر بتونیم تصویربرداری کنیم، من هم حرفی که چند روز پیش در بین کارگردان ها و فیلمبردارها گفتم رو تکرار می کنم که عرض کردم شما با اخلاص خوننده بازی می کنید. این بالا من چطور باید تواضع کنم تا بتونم در قلب تو تاثیر بگذارم. کلام من و خود من. خیلی مشکله، فقط کافیه یکبار این بالا بنشینی و می بینی چقدر سخته. اگر خودشون نخوان دو خطش رو هم نمی تونیم بخونیم. خودم رو عرض می کنم که چنیدن سال می خونم و ادعا دارم.

شراره نفس، لذا بعضی ها عقلشون در شهوتشون ذوب می شه و همین باعث میشه "کثرة شهواتی" وجودشون رو بگیره. بچه ها یک ذره کمیل بخونید. پنج شنبه شب نشد جمعه شب بخون، رجائا بعد از نماز صبحت بخون. حکم که نشده شب جمعه باشه . ببینید امیرالمومنین علیه السلام چه حرفهایی زده که همه این حرفها تابلوی زندگیه. اگر نرسیدی این هفته بیای حرم حضرت معصومه سلام الله علیها حداقل خودت توی خونه بخون.

من هیچ وقت از شهوات خلاص نمی شوم مگر این که مالم رو برای خودم خرج کنم. چطور؟ مگر قرار نیست برای خودمون خرج کنیم راهش اینه که به دیگران کمک کنیم اینجوری در اصل برای خودت خرج کردی.

من از حرف حضرت آقا در مورد نفس خیلی ترسیدم. همه داریم به دنبال غذا و پوشاک و طلا و غیره و ذلک بیهوده می دویم ولی به خدا اولیاء خدا اصلا به فکرشون این چیزها نمیرسه و تنها دغدغشون اینه که چطور پول جور کنند تا به گرفتار کمک کنند حتی طرف پول قرض کرده بود تا به آدم گرفتار کمک کنه و می گفت نه تنها پول قرضم برگشت بلکه خدا بیشتر هم داد. امام زمانی دوازده میلیون و هشتصد هزار تومان به یک کارگر پول دادیم که بتونه پلاتین برای دنده هاش بگذارند که بمونه. چون توده ای در بدن داشت و این کارگر بیمه نداشت. به شعارها توجه نکنید. یعنی عده ای کارگر هستند که بیمه نیستند. خیلی مردم گرفتار داریم و یک آه می تونه زندگیت رو به هم بریزه. همون کاری که با حضرت یعقوب کرد و چون آن غذایی که بین همه تقسیم می کرد به همسایه اش نرسید و همسایه ناراحت شد خدا فرمود مصیبتش رو می کشی و سالها یوسفش رو از دست داد.

مواظب باشید آی بچه های ریش دار. خدا رحمت کنه به شیخ رضا سراج می گفتیم چرا می گید بچه های ریش دار؟ می فرمود چون به بلوغ جنسی رسیدن و هنوز بلوغ فکری نشدند. ولی می گفت آی بچه های ریش دار قیامت خیلی سنگینه و هیچکس، هیچکس رو پیدا نمی کنه. یعنی یقین بدان نه تو من رو پیدا می کنی و نه من تو رو پیدا خواهم کرد. فقط یک نفر دنبال ما میاد اگر بوی او را بدهیم آن هم حضرت زهرا سلام الله علیها است. شوخی هم نداریم. اینکه این جمع دور حسین علیه السلام جمع می شوند و می گویند ما بهشت نمی خواهیم همه بعد از عملکرد حضرت زهرا سلام الله علیها ست. هیچ وجودی چه معصوم و چه غیر معصوم نمی تواند حرکتی کند مگر اینکه حضرت زهرا سلام الله علیها صدا بزند و ناله بزند و سر پسر عزیزش را در طشت بیاورد.

یک ذره به خودمون برسیم که قیامت خیلی شلوغه. اونها به ما عنایت می کنند به ما چه ربطی داره، اگر ما زیر پوشش اونها میریم باز هم به ما ربطی نداره، یعنی چی؟ یعنی اعمالمون رو درست کنیم، نماز خوندنمون رو درست کنیم. مسائل شرعی مون رو سوال کنیم. جوون بوده که بر اثر جهل و سوال نکردن سه روز در حالیکه شرایط خوندن نماز رو نداشته به مسجد  می رفته و بعدا فهمیده. و خدا لعنت کنه کسانی رو که کاری کردند مردم مخصوصا جوونها ارتباطشون با علما و مراجع بزرگوار تقلید قطع بشه. این فسادی که می بینید همه به همین خاطره و اکثرشون هم سنین پایین هستند.

یک مقدار چَت کردن رو رها کن که چیزی گیرت نمیاد و در عوض صبح 10 دقیقه قبل از اذان بلند شو و به قول قدیمیها با خدا ببند و یا به قول جدیدی ها با خدا چَت کن.  باهاش حرف بزن و بگو واقعا من کجای بندگی تو هستم و با این غرق شدن در کثافات دنیا فقط تو می تونی منو کمکم کنی.

خدایا ما رو رها نکن. ما رو از حضرت زهرا سلام الله علیها جدا نکن. عیدی ما رو ظهور حضرت حجت ارواحنا فدا قرار بده. پول برای جهیزیه یادتون نره. جزء 28 قرآن رو فراموش نکیند. شب جمعه هم از ساعت 3 نیمه شب مسجد اعظم قم دعای کمیل انشاءالله داریم اگر توانستید بیایید تا در ایام شهادت حضرت معصومه سلام الله علیها مهمان حضرت باشیم.انشاءالله عاقبت به خیر شوید.    

 

اشعار مربوط به مولودی حضرت امام حسن عسگری علیه السلام 

پَرِ شکسته به بالا نمی رسد هرگز
 تلاش می کند اما نمی رسد هرگز

کبوتری که هوایی نشد در این وادی
 به آسمان تمنا نمی رسد هرگز

اگر اجازه نیاید که تا ابد معشوق
به سوی خانه لیلا نمی رسد هرگز

چنان مقام به عشاق می دهد الله
به فکر مردم دنیا نمی رسد هرگز

مقام و سلطنت و پادشاهی عالم
 به پای رایتی ما نمی رسد هرگز

و بی ولای تو و خانواده ات آقا
 کسی به عالم معنا نمی رسد هرگز

بدون گوشه چشم تو شیعه در محشر
 به خاکبوسی زهرا نمی رسد هرگز

مسیح آل محمد (ص)، مسیح زهرایی (س)
 به گرد پای تو عیسی نمی رسد هرگز

پَرَم به شوق هوای تو وا شده آقا
 کبوتر تو به سویت رها شده آقا

زمان مستی ما انتها ندارد که
 مریض عشق تو بودن دوا ندارد که

بهشتِ من تویی آقا، بهشت را چه کنم
 بهشت بی گُلِ رویت صفا ندارد که

نمی دهم به بهشت خدا حریم تو را
 بهشت قد حریم تو جا ندارد که

فدای بنده نوازی و مهربانی تو
 سرای لطف تو شاه و گدا ندارد که

کجاست حاتم طایی ببیند اینجا را
 کسی شبیه تو دست عطا ندارد که

سرای توست پذیرای آرزومندان
 کسی به قدر تو حاجت روا ندارد که

میان این همه القاب نیک هیچ اسمی
 صفای کنیه ابن الرضا ندارد که

تویی که آینه حی ذوالمَنَت خوانم
 عزیز قلب رضایی تو را حسن خوانم

امام عسگری، آقا، امیر، مولانا
 دو دست خالی ما را بگیر، مولانا

گدای نیمه شب، بین این گذر هستم
 بیا و توشه بده بر حقیر مولانا

نگاه روشن خود را ز ما دریغ مکن
 منم به دام نگاهت اسیر مولانا

به نفس سرکش و طغیانگرم نگاهی کن
 دعا نما که شَوَم سر به زیر مولانا

بگو به ما وسط برکه سقا چه شد
 که بوسه زد به قدوم تو شیر مولانا

بصیرتی بده آقا که راه کج نروم
 تویی تو آینه یا بصیر مولانا

به کوری همه دشمنان، خدای کریم
 نوشته نام تو را از غدیر مولانا

تویی که چشمه ناب معارفی آقا
 کمال سیر و سلوک هر عارفی آقا

هر آنچه ناز فروشی تو، مشتری هستم
 میان صحن تو دنبال نوکری هستم

دعای بال قنوتم که مستجاب شدم
 که تحت رایت عشقم پیمبری هستم

هزار مرتبه مدیون ربنای تو ام
 اگر که شیعه مجنون حیدری هستم

به انفلاب و نام خمینی همیشه محتاجم
 به یاد خون شهیدان کوثری هستم

چه منتی به سر من نهاده دست شما
 که تابع سخن رهبری هستم

شباهتی است میان دل من و دل تو
 شباهتی است که مثل تو مادری هستم

به روز حشر کشم نعره های مستانه
 که من غلام غلامان عسگری هستم

مجیر آل رسولی مدد ابالمهدی
 فروغ چشم بتولی مدد ابالمهدی

عطش میان حرم رود نیل می گردد
 سرشک دیده ما سلسبیل می گردد

کسی که زائر قبر غریبتان باشد
 میان آتش غمها خلیل می گردد

ندارد هیچ تعجب که در کنار شما
 کبوتر حرمت جبرئیل می گردد

به حج نرفته ای اما طواف درگاهت
 هزار حج خدا بی بدیل می گردد

به حلقه های ضریحی که نیست در حرمت
 دل شکسته زائر دخیل می گردد

دوباره پای برهنه به جاده می آئیم
 به سوی صحن و سرایت پیاده می آئیم

  • ۹۱/۱۲/۰۱
  • ۱۲۹۵ بازديد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
     
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10