نوای عرش

صوت و کلیپ حاج آقا منصور ارضی

نوای عرش

مراسم بعدی

دهه اول محرم 1394 حاج آقا منصور ارضی

**************

1) مسجد ارک تهران

از چهارشنبه 22 مهر94 بمدت 10 شب

همزمان با اقامه نماز مغرب و عشاء

میدان پانزده خرداد

2)حسینیه صنف لباسفروشها

از سه شنبه21 مهر 94 بمدت 15 روز صبح

همزمان با اقامه نماز صبح

خیابان سعدی جنوبی

3)حرم عبدالعظیم حسنی (ره)

بعد از دهه اول محرم ، نیمه شبهای جمعه

دو ساعت مانده به اذان صبح

لوگوی سایت

نوای عرش

مناجات با حضرت حجت  روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفدا

عاشق غم زده با طرفه نگاهی شاد است
نظری کن که دلم با غم تو آباد است

کار صبرم ز فراق تو به فریاد کشید
چه توان کرد که فریاد رسم فریاد است

رتبه ی نوکرت از رتبه تو گشت بلند
 سایل کوی تو از ناز همه آزاد است

قسمت من نشد آخر که ببوسم قدمت
گوییا حسرت و غم با دل من همزاد است

وای بر من اگر از بی خبرانت باشم
عشق اینگونه همان خانه ی بی بنیاد است

جذبه ی لطف مگر راه گشاید ور نه
بوی پیراهن یوسف گره ای بر باد است

گریه بر غربت زهرا هنر دیده ی ماست
روضه های تو مرا ارثییّه ی اجداد است

هر چه داریم ز دل غم ز مدینه داریم
شیعه را مِحنَت کوچه غم مادرزاد است

ای جگر سوخته از غریت مادر بازآ
هر سحر معتکف تربت مادر بازآ


بیانات حاج آقا منصور ارضی در ادامه شرح زیارت امین الله:

عرض کردیم که صفات بزرگ اهل بیت در این دعای مین الله مقداریش ثبت شده، دیگر این صفات این بزرگواران؛ "سُبُلَ الرّاغبینَ الیکَ الشّارعة" خذایا راه های مشتاقان بسوی تو کاملاً باز است. شما می دانید در عرب به مسیری که بسیار باز و هموار و خوب باشد شارع می گویند. لذا هر کس که بخواهد از طریق اهل بیت به خدا برسه راحت راحته،

بــــله حالا کسانی هستند که خودشونو از این راه جدا می کنند و خودشون یک راهی درست می کنند و مردم هم به اون مسیر دعوت می کنند که آخرش هم به بن ست می رسند. حالا هر کسی  که می خواهد باشد چون همانطوری که عرض کردیم راه اینــــه...

 حال هر کس خودشو به این خانواده چه متوصّل و چه متوسّل کنه راحت میتونه به مقصد برسه، گیری نداره فرقی هم نداره به کدام یک از چهازرده معصوم و این به دور از اعتقادات به چهارده معصوم هم نیست ها، شما اگر حضرت زهرا(س) را بیشتر از دیگر مصومین دوست داری و از اون الگو میگیری و درخواست می کنی و زن و بچّه ات را با او تنظیم می کنی اینها هیچ یک با هم منافاتی نداره ها هیچ فرق و ضدّیتی ندارند که مثلاً شما امیرالمومنین(ع) را قبول داری، همه را قبول داری. لذا هر کدام از اینها را که انتخاب کنی مسیر رسیدن به خدا باز است.

منتها کی این وسط مشتاقه؟، ما الان اکثرا داریم جور دیگری با اهل بیت رفتار می کنیم، گرویی برخورد می کنیم. نمیگم نذر نکن ها . . . امّا اینکه ما گرویی با اهل بیت برخورد داشته باشیم خوب نیست.

من داشتم سیری می کردم تو خوننده های قدیم؛ دیدم عجیبه، خوننده های قدیم این همه تبلیغات داشتند؟، طرف اصلاً سندی ندارد که خوننده باشه، یه سینه زن بوده حالا ببین در و دیوار خیابان بنر و پلاکارد و . . .تو هم مقصّری؛ من هم مقصّرم، خوننده ها الان اینطوری شدند، اسم واعظ را کوچک می زنند اسم خوننده را بزرگ، ببینید چه وضعی شده؛ با چه وضعی می خونند با چه قد و قواره ای می خونند.با چه استادی؟،

اصلاً ما قرار نشد بیایم تو دین و گیرهای اینطوری داشته باشیم. بدونید کسی که مودّب به دین است این مشکلات نسیت، هر روز هم دارد سخنران و واعظ میگه اصلا ما حواسمون نیست، چون ما مشتاق این راه و خانواده نسیتیم،

اگر روزی اومدی زیارت عاشورا که مشتاق این خانواده بودی و می دونستی که اگر این خانواده بخواهند می تونند گره ات را باز کنند ارزش داره و اینطوری دیگه نذر میکنی که اگر فلان مشکلم حل بشه زندگی ام را تغییر بدم.

اگر می بینی که گرفتاریم مشکل داریم بدونید که بچهّ ها یواش یواش دارن به ما پشت می کنند اهل بیت و یا به اصطلاح امروز روشونو از ما بر می گردونند، شما الان نگاه کنید ما را به چه صورتی قبول می کنند اهل بیت؟ یکی از همین راه هایش کمک کردن به مردم که یکی از دریچه هاش جهیزیه است. الان ما برای شب عید اگر بخواهیم کاری کنیم باید دو، سه برابر هزینه کنیم تا طرف بتونه یک لقمه نون تهیّه کند.

کِی می خواهیم درست بشیم؟ کِی؟ وقتی سرمونو رو خاک گذاشتند؟ اون موقع که دیگه فایده نداره، تازه همون وارثت داد میزنه چون باید مالیات به دولت بده، انحصار ورثه بده، یهو یکی این وسط نگه من زن و بچّه شم . . .

چقدر این خانواده (اهل بیت) برای ما زحمت کشیدند؛ راه را باز کردند، ما نداریم کسی اینطوری برای ما زحمت کشیده باشد، نداریــــــــــــــم،

لذا این امین الله را دایم بخونید بذارید تو دلتون جا بشه. انشاالله که تو این دهه فقط دهه فیلم و سینما و هنرپیشه ها نباشه. دهه بیداری واسه خود ما هم باشه. واقعا برای ما بیداری باشه و اینقدر بدون که نفرین ها اثر گذاشت، دارد دست این یارو باز میشه که مردم بشناسنش چقدر کینه توزه، چقدر متکبّره، چقدر دروغ میگه . . .امّا بدون قلب رهبری داغونه از این درگیری هایی که صورت گرفته، کاریش هم نمیشه کرد. دیدید آقای ثمری که داشت الان دیگه با ناراحتی نفرین می کرد...نفرین باید نیمه شب بشه، اینهایی که اینطوری با دستگاه امام حسین(ع) و خون شهدا و . . . بازی می کنند.

خیلی مومنین گرفتارند ها ،،، با صد تومن دویست تومن هم درست نمیشه. بیاید واقعا به امام حسین(ع) خدمت کنیم به حضرت زهرا(س) خدمت کنیم.

انشاءالله که خدا ما را از عاملین نوکری در این دستگاه قرار بدهد.

جزء بیست و ششم قرآن فراموش نشه. برنامه ما برای فاطمیه اوّل هم از 29 اسفند تا 6 فروردین است.

از 20 فروردین تا شش روز هم فاطمیه دوّم ماست. ما بین اینها هم جلسات هفتگی تعطیله. مسجد ارک هم تقریبا از روز 30 اسفند تا شب شهادت برقراره.

انشاالله تشریف بیارید که حضرت زهرا(س)براتون تهّیه دیده.

اشعار مربوط به روضه حضرت ابالفضل العباس علیه السلام

آسمان پیش نگاه تر من می لرزد
تو زمین می خوری و پیکر من می لرزد

خبرت را بسوی خیمه هراسان بردند
خیمه از حال دل مضطر من می لرزد

دست من نیست کنار تو زمین می افتم
زانویم از غم آب آور من می لرزد

تیر در چشم تو چون خورد سپاهم آشفت
صف مژگان تو نــــــه لشکر من می لرزد

چون عطش شعله کشد لرزه به تن می افتد
بین گهواره علی اصغر من می لرزد

بعد تو دست حرامی به حرم باز شده
بی سبب نیست تن دختر من می لرزد

دشمن از کشتن تو فکر جسارت کرده
رفتی و بی تو دل خواهر من می لرزد

  • ۹۱/۱۱/۱۷
  • ۱۱۵۵ بازديد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
     
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10