نوای عرش

صوت و کلیپ حاج آقا منصور ارضی

نوای عرش

مراسم بعدی

دهه اول محرم 1394 حاج آقا منصور ارضی

**************

1) مسجد ارک تهران

از چهارشنبه 22 مهر94 بمدت 10 شب

همزمان با اقامه نماز مغرب و عشاء

میدان پانزده خرداد

2)حسینیه صنف لباسفروشها

از سه شنبه21 مهر 94 بمدت 15 روز صبح

همزمان با اقامه نماز صبح

خیابان سعدی جنوبی

3)حرم عبدالعظیم حسنی (ره)

بعد از دهه اول محرم ، نیمه شبهای جمعه

دو ساعت مانده به اذان صبح

لوگوی سایت

نوای عرش

عرض کردیم (منظور هفته های قبل است) که درباره جامعه کبیره واقعا همه خودشان را اجز می دانند که بخواهند صحبتی کنند، مگر اینکه ترجمه ای شود. حتی علمای بزرگ خودشان به این ناتوانی اقرار می کنند.

 "ومختلف الملائکة" نشان می دهد که در دایره اهل بیت (ع) هر آن (لحظه) ملائکه رفت و آمد می کنند. دقت کنید که چقدر مهم است. شاید بگویی که قرآن گفته است که برای همه، ملائکه می آیند و می روند، شبانه روز دو ملک با انسان هستند، ملائکه باران، ابر، همه اینها هستند اما این ملائکه مخصوصند. این ملائک نشان دهنده عظمت این خانواده هستند. این که در روایت می خوانیم که جبرئیل هم پرش سوخته یا جبرئیل و عزرائیل هم اجاز می گرفتند، شروع رفت و آمد ملائکه برای این خانواده از چه زمانی بوده است نمی داند. هر چه بوده همه اینها خادم بودند برای اینکه این خانواده. حتی برای ملائکه هم فیض می دادند.

 از اینجا تویی که خدا گفته خلقتت بالاتر از ملائکه است اگر حسنات داشته باشی و سیئات را کنار بگذاری، اگر انسان کامل شوی، تو نمی توانی این رفت و آمد ها را داشته باشی؟ لذا برخی تا دم در می آیند و می روند. برخی که اصلا برای آزار می آیند. من گاهی فکر میکنم به این روایاتی که اگر کسی مؤمنی را، دوست امیر المؤمنین را اذیت کند، اهل بیت (ع) را اذیت کند، می مانم!

 ( از دیروز به بعد فاطمیه شروع شده است. فاطمیه اول، دوم، سوم. فاطمیه یعنی دهه به دهه قدیم اینگونه روضه می گرفتند تا بعد از شهادت حضرت زهرا(س). )

 ببین می توانی این رفت و آمدنت را مثل ملائکه کنی؟ می توانی پر خیر و برکت باشی؟ هم خودت خیر ببینی هم زن و بچه ات، هم اجدادت خیر ببینند، برخی اصلا خیر ندارند!

پایان سال است، می گوییم در هیئت ها کمک های مردمی جمع کنند، گره باز کنند، صدقه بدهند، پول برای جهزیه جمع شود. می گوید حاج آقا 3جور پول دهیم!؟ این همه خرج می کنی برای همه چیز برای این مسائل پول نداری که بدهی بعد هم یک اتفاق که می افتد می گویی خدایا ما که کاری نکردیم خمس و زکاتمان را هم می دهیم، حرام خور هم که نیستیم چرا این بلا سرمان آمده است؟ خیلی مهم است خود این کارهای خیر صادر می شود، ساطع می شود. 

برخی اینگونه اند، هر کار خیری که می خواهد در عالم شود انگار از مسیر اینها رد می شود چون طلب خیر دارد، چون به حقیقت حی علی خیرالعمل رسیده اند. یعنی خادم زهرا(س) شده است. حقیقت حی علی خیرالعمل "فاطمه زهرا(س)" است. اصل خیر اوست.

اما ما نمی فهمیم که خانه اینها فقط رفت و آمد ملائکه بوده است. سلمان هم بوده، فضه هم بوده، دیگران هم بوده اند اینها هم خیر می دیدند. رفت و آمد اینها سبب برکت شده است. لذا آخرین مرحله اش این است که خیر حتی به نسل بعدش هم می رسد.

حالا در این موضوع چه کاری می خواهی بکنی؟ یک تقسیم بندی در پولت داشته باش. خیلی کارها می توان انجام داد اما ما خودمان نمی خواهیم اهل خیر باشیم یک وقت اجباراً این کار را می کنیم.

مرحله سوم دعا که میگوییم، مربوط به زائر است. چند بار کربلا رفتی؟ چند بار مکه رفته ای؟ رفت و آمد با اهل بیت (ع) نمی کنیم! 

می رود در آن شهر نفسی بکشد، پولی در بیاورد. کربلا رفته است تقریبا به اندازه سنش، ولی رفت و آمدی مثل ملائکه نداشته است.

یعنی ما می رویم، ملائکه رفت وآمد دارند در حریم اهل بیت (ع)، آزار ندارند، اما ما گاهی اوقات برای اهل بیت (ع) آزار داشتیم. حالا می خواهیم چه کنیم؟

باید فضولات اخلاقی را تخلیه کرد. یکی از بزرگان می گفت وقتی که خودت درست عمل نکنی همان جایی که هستی، به یک عده اثر می گذاری یک ربع بعد رفقایت کار خودشان را می کنند. کداممان توانسته ایم این تخلیه را ایجاد کنیم؟ دنبال یک مسیر باش که این رذایل اخلاقی تا زمانی که با من است به هیچ شکلی نمیتوانم آن زیارت عاشورا را که اهل بیت(ع) قبول دارند بخوانم. 

یک بار هم برای شفای دلت نذر کن. انشالله که خدا توفیق دهد که تخلیه رذایل اخلاقی را انجام دهیم.

جزء آخر قرآن خوانده شود

 

  • ۹۲/۱۲/۱۳
  • ۵۹۳ بازديد

نظرات (۲)

  • حضرت مادر.سـ
  • باسلام، از شما دعوت می شود از این پست دیدن فرمائید.
    365
    حاج منصور عشق است!

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی
         
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5
    • 6
    • 7
    • 8
    • 9
    • 10