نوای عرش

صوت و کلیپ حاج آقا منصور ارضی

نوای عرش

مراسم بعدی

دهه اول محرم 1394 حاج آقا منصور ارضی

**************

1) مسجد ارک تهران

از چهارشنبه 22 مهر94 بمدت 10 شب

همزمان با اقامه نماز مغرب و عشاء

میدان پانزده خرداد

2)حسینیه صنف لباسفروشها

از سه شنبه21 مهر 94 بمدت 15 روز صبح

همزمان با اقامه نماز صبح

خیابان سعدی جنوبی

3)حرم عبدالعظیم حسنی (ره)

بعد از دهه اول محرم ، نیمه شبهای جمعه

دو ساعت مانده به اذان صبح

لوگوی سایت

نوای عرش

مناجات با حضرت حجت  روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفدا

به شوق صبح و سحر، شام تار هم خوب است
برای گریه شدن آبشار هم خوب است

تمام هفته خطا و غروب جمعه دعا
کمی خجالت از این انتظار هم خوب است

اگر چه لایق وصل تو نیستیم آقا
ولی کشیدن ناز نگار هم خوب است

گمان کنم که نمی بینمت، بگو غلط است
امید دادن این بی قرار هم خوب است

کسی به فکر شما نیست، همه خوبند
ملال نیست دگر، کار و بار هم خوب است

مرا ببند که من جای دیگری نروم
برای عبد فراری حصار هم خوب است

هوای شهر بد و گریه سخت و حال بد است
کمی هوا وسط این غبار هم خوب است

اگر نشد برسم من به پابوسی تو
برای این دل من وصف یار هم خوب است

برای اینکه به دست آورم دلت را من
قسم به فاطمه داغدار هم خوب است

مرا ببخش به دردت نخورد نوکریم
که بخشش دل این شرمسار هم خوب است

اگر که پای رکابت نشد شهید شوم
برای کشتن ما زلف یار هم خوب است

اگر اجل به وصالت مرا مجال نداد
امید آمدنت بر مزار هم خوب است



بیانات حاج آقا در شرح زیارت امین الله:

جمله ای را آقای ملکی در تفسیر قرآن فرمودند که حضرت نوح با پسرش صحبت می کرد و فرمود که دیر می شود و زودتر سوار کشتی نجات شو، چون هیچ عصمت و پناهگاهی برای تو که پسر پیغمبر خدایی، نیست. ولی قبول نکرد. این هشدار الان به من و تو هم هست که ابی عبدلله و اهل بیت دعوتمون میکنند و می فرمایند که زودتر سوار این کشتی نجات شوید ولی ما بی تفاوت می گذریم چون در ماه ربیع الاول فضا و حال دیگری حاکم است و این همه عشق بازی که در این دو ماه داشتی در این ماه کمتر است. این یکی دو روز اگر به خودمون بیاییم کارمون در دستگاه اهل بیت درست می شود: "شاید که دگر میکده را درک نکردیم". معلوم نیست سال دیگه من و تو ماه محرم و صفر رو درک کنیم و مرگ هم خبر نمی کند.

درباره امین الله عرض کردیم که این خانواده و تمامی پیروان و شیعیانشون همیشه "مشغولة عن الدنیا بحمدک و ثنائک" هستند.

یک حمد و ثنای زبانی و قلبی داریم، یک حمد و ثناء عملی که مثل انر‍ژی هسته ای عمل می کنه. شما ببینید این همه زحمت کشیده شده و این انرژی خیلی کارها رو جلو می اندازد و باعث تسریع در امور در همه ابعاد میشه که خودتون انقدر شنیدید بهتر از من می دانید، حال وقتی شما حمد و ثناء عملی می کنی که با مال خودت بتوانی یک زندگی رو تغییر بدی.

در تاریخ هست که شخصی قصد رفتن به حج واجب داشت و تصمیم گرفت مبلغی رو که برای سفر حج کنار گذاشته به همسایه ای که در مجاورت اونها زندگی می کردند و از سادات هم بودند و چند تا بچه یتیم هم داشتند بده. اون زمان هم پول رو بلوکه نمی کردند،‌ چون یک وقت پول ما رو آمریکا بلوکه می کنه یک وقت هم چندین سازمان از جمله سازمان حج و زیارت که سود خوبی هم میبرند.

خلاصه این پول را به همسایه داد و زندگی اونها هم از اون سختی  و به همسرش هم گفت هر کسی پرسید بگو رفته حج. نشست تو خانه اش و گریه می کرد.

آخه بعضی وقتها در حسرت و فراق بهت بیشتر عطا میشه. چون در وصال سرگرم زرق و برق و تعداد جمعیت هستی. برای امام رضا 2 میلیون نفر رفته و برای ابی عبدالله 16 میلیون نفر. بعد هم میشینی با همین اعداد قمار می کنی. توجه داری یا نه؟

به هر حال این فرد منتظر شد تا حاجی ها برگشتند. چند نفر آمدند خانه این فرد و خیلی هم ناراحت بودند. گفت چرا ناراحت هستید؟ گفتند چند بار تو رو دیدیم هنگام طواف، سعی صفا و مروه، احرام، عرفات و جاهای دیگر و هر چی سلام کردیم و صدات کردیم جواب نمی دادی. مگر از دست ما ناراحتی داشتی؟ این فرد هم گریه کرد و فهمید چه اتفاقی افتاده است. یعنی تجلی این حدیث رو خودش دید که می فرمایند هر کس که به حج برود از سال بعد خداوند یک ملک رو مامور می کنه تا به جای اون حج رو به جای بیاورد. کربلا هم همینطوره. هر سال یک ملک از ملائکه عاشق حسین علیه السلام رو می گذارند تا به جای تو زیارت کند.

حالا یک وقت شما با کارهاتون حمد و ثنا ایجاد می کنید. با کمکی که به یک خانواده میکنی اونها رو به شکرگذاری دعوت میکنی. خیلی گرفتار هستند، جوونهایی هستند که عقد کردند و توان ازدواج ندارند تا زندگیشون رو شروع کنند و در این شرایط برای بار چندم تو می خواهی بری کربلا. کاش میشد کمی فکر کنیم که چه دستوری از آقا و اربابمون داریم. ایجاد حمد و ثنا کنیم. یعنی یک عده ای از مردم بیان به سمت دین و بگن خدا رو شکر که هنوز یک عده ای هستند در این مملکت که دست مردم رو بگیرند.

کدامیک از شما به دستگاه امام حسینعلیه السلام کمک کردین. محرم و صفر تمام شد ویک عده ای برنده شدند. چون می دونند چه بروند کربلا و چه نروند اون چهار هزار ملکی که با سر کرده خودشون به نام منصور همیشه در حال گریه هستند به یاد او هستند و امام صادق علیه السلام فرمود این چهار هزار ملک هر چقدر بیشتر گریه می کنند به نام شیعیان ما می نویسند.

کجای کار هستیم؟ برای ماتهیه دیدند. امام حسن برای ما تهیه دیده. امام حسنی علیه السلام که سهم خودش رو از این عزاداریها داده. دخترش با امام چهارم ازدواج کرد و ائمه از نسل اون هستند. تمام سیدهای طباطبایی از نسل امام حسن هستند. امام حسنعلیه السلام سهم خودش رو داده ولی ما چطور؟

من یک صحبتی در مورد پیاده روی کربلا گفتم چیز دیگری برداشت کرده. من گفتم تکلیف خودتون رو بدانید. شاعر، خوننده، سینه زن، گریه کن همه اگر بروند این هیئتها خالی می مونه و رونقش رو از دست میده. ماه ربیع خلوته و هیئت ها هم تعطیله. الان برو زیارت. اون کسی که مسئوله زمانی میره که گردانش در استراحته. حالا اون فرد . . . مسخره میکنه. یعنی حماقت محض. زندگی خودش رو به مسخرگی می گذرونه و هیچ چیزی هم بهش نمیدهند. یعنی یقین بدان این افراد اگر سالها هم بیان هیئت و خرج هم کنند ولی هیچ فیضی نخواهند برد چون با یک مسخرگی و غیبت و تهمت هم رو از بین میبرند. میره کربلا، بهش بگو رفتی اربعین چی دیدی؟ هیچی!

به قول استاد ما مرحوم چمنی اربعین باید کاروان رو ببینی. خانواده رو که مثل برگ خزان ریختند رو زمین باید ببینی.

خلاصه مواظب باشید سرتون کلاه نرود. وقتی غذا آوردند پای سفره همون اول شروع نکن. صبر کن سفره کامل بشه شاید چیز بهتری هم آوردند ولی متاسفانه این رو هم بلد نیستیم.

امام حسن می تونست خیلی سفرها بره. چند تا مرکب برمیداشت و خودش پیاده می رفت. عرض می کردند آقا چرا سوار نمیشوید، می فرمود این ها رو می برم برای اونهایی که جا موندند. اونهایی هم که کربلا نرفتند خیالشون راحت باشه امام حسن سوارشون می کنه. امام حسن زندگیش رو سه مرتبه وقف کرد این یعنی اینکه اگر یک روزی دستگاه امام حسینعلیه السلام به خاطر گرونی بخواهد ضعیف بشود تو باید به اندازه خودت کمک کنی.

یک مقدار حواستون رو جمع کنید. متشرع باشید. بعد از محرم و سفر مراقب بی بند و باری ها باشید. وقتی این پیراهن مشکی رو در آوردی تمام گریه ها و عزاداری ها و کارهای خیری که انجام دادی رو بسپار دست حضرت زهرا سلام الله علیها و بعد لباست رو در بیار و تا جایی هم که می تونی فقط برای ابی عبدالله علیه السلام مشکی بپوشید چون این پیراهن مشکی پرچم ماست.

اشعار روضه شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام:

روی لعل لب تو لخته جگر می بینم
دور چشمان کبود تو اثر می بینم

زخمها روی جگر داشتی و دم نزدی
حاصل خون دلت را چقدر می بینم

قتل صبری که تو را کشت غم زهرا بود
جگرت را ز همه سوخته تر می بینم

چه شده یوسف ما حال دگرگون داری
این چه حالیست تو را زیر و زبر می بینم

این چه زهری است که غمهای چهل ساله رسید
طشت را در بر تو دشت جگر می بینم

گوییا محتضرم مختصری می ماند
داغ انگار به هنگام سحر می بینم

به حسینم برسانید حسن رفتنی است
حرم فاطمه را خاک به سر میبینم

نه فقط یار نداری که کند دفع بلا
همسرت را به حرم خصم دگر می بینم

کشتنت توطئه آکلة الاکباد است
این چه ظلمی است که بر قوس و قمر می بینم

ترسم این قوم دغل دست به شمشیر بَرَند
روز تشییع تو را روز شرر می بینم

پیش چشمان همه آل بنی هاشمیان
سخت عباس تو را دیده تر می بینم



منبع : دوستداران حاج منصور ارضی

  • ۹۱/۱۰/۲۲
  • ۱۵۴۷ بازديد

نظرات (۱)

سلام
خدا خیرت بده
ما که همیشه دعاگوت یم با این کار زیبا
ما را که از شهرهای دور توفیق شرکت در مراسم رو نداریم مستفیض کردی
خسته نشید و ادامه بدین

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
     
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10