نوای عرش

صوت و کلیپ حاج آقا منصور ارضی

نوای عرش

مراسم بعدی

دهه اول محرم 1394 حاج آقا منصور ارضی

**************

1) مسجد ارک تهران

از چهارشنبه 22 مهر94 بمدت 10 شب

همزمان با اقامه نماز مغرب و عشاء

میدان پانزده خرداد

2)حسینیه صنف لباسفروشها

از سه شنبه21 مهر 94 بمدت 15 روز صبح

همزمان با اقامه نماز صبح

خیابان سعدی جنوبی

3)حرم عبدالعظیم حسنی (ره)

بعد از دهه اول محرم ، نیمه شبهای جمعه

دو ساعت مانده به اذان صبح

لوگوی سایت

نوای عرش

در ماه رجب نکته ی مهمی پنهان است و آن ولادت امام هادی (ع) است . این نکته حتی برای رسانه های ما هم آشکار نیست .

روز اول ماه رجب ولادت امام باقر (ع) و روز دوم ماه رجب ولادت امام هادی (ع) است که این دو ولادت با سعادت را فقط حضرت حجت بن الحسن (عج) بزرگ می دارند . بقیه اهمیتی به این موضوع نمی دهند . به این دلیل بود که این دعا امروز خوانده شد : 

( اللهم انی اسئلک بمولودین ... ) که منظور از ( مولودین ... ) یعنی این دو مولود ، امام جواد (ع) و امام هادی (ع) می باشد . 

این دو ولادت مورد نظر حضرت حجت (عج) هستند ، به این دلیل که این دو امام بزرگوار روح تازه ای به جان می بخشند و روح مرده ی فرد را زنده می کنند . اگر کسی بخواهد گناهانش بخشیده شود باید متوسل به این دو بزرگوار شود ، محمد بن علی ثانی یعنی امام جواد (ع) و علی بن محمد منتجب یعنی امام هادی (ع) . چون محمد بن علی اول ، امام باقر (ع) هستند .

یک نکته ی دیگر هست که باید عرض کنم ، خیلی از هیئتها هستند که 9 رجب را به عنوان روز ولادت حضرت علی اصغر (ع) جشن می گیرند . گرچه حدس می زنند و سندی هم ندارد]چراکه روضه ی حضرت علی اصغر (ع) همیشه هست .

اما این دو ولادت بسیار مهم می باشد ، یعنی ولادت امام جواد (ع) و امام هادی (ع) .

گاهی یک نفر سهوا گناهی می کند و بعد از آن استغفار می کند ، اما یک موقع یک نفر با گناه مانوس شده است . 

برای مثال : فردی که در هیئت نشسته است و غیبت می کند ، تهمت می زند ، نمامی می کند و ... کسانی که این اعمال از آنها سر می زند لحظه ای هم آتش را از خود دور نمی کنند تا برسند به آتش اصلی و ابدی .

مومنین دنبال خیرالقرب هستند . خیرالقرب هم از این دو بزرگوار است . با امام جواد (ع) و امام هادی (ع) هم می شود پاک شد و هم می شود قرب پیدا کرد .

ما در ماه رجب غرق رحمت بی پایانیم" برحمتک منک واسعه".

امام زمان (عج) به تمام ائمه صلوات الله علیم اجمعین علاقه دارد ، در یک آنی که نام مبارک حسین(ع) را می گویید ، امام زمان (عج) دست شما را می گیرد . ولی اگر می خواهید قرب پیدا کنید باید این دو بزرگوار را زیارت کنید . اگر توفیق زیارت عتبات عالیات را داشتید حتما وسیله ای مهیا کنید و به زیارت ائمه ی کاظمین و سامرا هم بروید .

اگر می خواهید قدمی برای تعالی روح خود بردارید باید عجله کنید چون عمر رو به اتمام است . 

باید سعی کنیم که همیشه دنبال بندگی خدا باشیم و برای مردم و رفع گرفتاری هایشان دعا کنیم . اگر برای فاسقان هم دعا کنید خدا می فرماید به ملائکه : نگاه کنید این بنده ی من به فکر دیگر مخلوقات است .

منظور بنده دعا کردن برای دشمنان دین و مذهب نیست ! بلکه عرضم این است که برای بدحجاب ها ، بی حجاب ها ، فاسق و گناهکارهای  شهر خود دعا کنید .

امیرالمومنین (ع) در روایتی می فرمایند که : در دنیا برای آخرت خود جمع کنید . این روایت مصداق آیه ای از قرآن هم هست که بندگان را به توشه برداشتن برای آخرت دعوت می کند . بعضی از مردم در این دنیا فقط برای دنیای خود جمع می کنند و اشکال کار در این است که هیچ کدام از این مال و ثروتها برای آنها نمی ماند .

اگر پول و دارایی خود را برای اهل بیت (ع) خرج نکنید در جاهای دیگری مثل بیمارستان و مجلس گناه و ... باید همان مقدار را خرج کنید !

من زمانی که به سامرا رفته بودم ، روضه ای خواندم که به آقا امام هادی (ع) عرض کردم : آقا جان نگاه کنید به عمه ی بزرگوارتان که حتی یک سیلی هم نخورده اند !  پدر ، مادر ،جد و عمه ، هر چهار نفر کنار هم هستند . امام زمان (عج) وقتی می آیند کنارقبور گریه می کنند و صحبت از عمه ی خود می کنند ولی می گویند : چه گذشت به عمه جان ما زینب (س) . روضه ی حضرت زینب (س) در سامرا صفای دیگری دارد . 

وقتی می رسید سامرا و وارد سرداب می شوید ، به دنبال گمشده ای هستید ، پیش خودتان می گویید : من از کجا آمدم ؟ یقینا می دانید که هر جای این سرداب رو که ببوسید جای پای حضرت حجت (عج) است .

  • ۹۳/۰۲/۱۷
  • ۶۰۰ بازديد

نظرات (۱)

ممنون از شما.
من که واقعا حرفای حاجی اویزه ی گوشم میشه.(سعیمو میکنم)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
     
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10