نوای عرش

صوت و کلیپ حاج آقا منصور ارضی

نوای عرش

مراسم بعدی

دهه اول محرم 1394 حاج آقا منصور ارضی

**************

1) مسجد ارک تهران

از چهارشنبه 22 مهر94 بمدت 10 شب

همزمان با اقامه نماز مغرب و عشاء

میدان پانزده خرداد

2)حسینیه صنف لباسفروشها

از سه شنبه21 مهر 94 بمدت 15 روز صبح

همزمان با اقامه نماز صبح

خیابان سعدی جنوبی

3)حرم عبدالعظیم حسنی (ره)

بعد از دهه اول محرم ، نیمه شبهای جمعه

دو ساعت مانده به اذان صبح

لوگوی سایت

نوای عرش

 فایل صوتی دعای کمیل ( کامل) 

مناجات با خدا

من با خجالت از روی تو رو گرفته ام

شرمنده ام که سر را به زانو گرفته ام

ازمن نگیر گریه ی شب های جمعه را

من با کمیل و یاد پدرم خو گرفته ام

دردسر شده بخدا درد معصیت

از فکر قبر به حاجت دارو گرفته ام

خلوت گزیده ام که خودت هم دم شوی

بنگر که فاصله ز هیاهو گرفته ام

طوفان نَفس کِشتی دل را شکست و

در ساحل نجات تو پهلو گرفته ام

بار گناه پشت مرا زد زمین

با ذکر یاعلی ست که نیرو گرفته ام

هفت در زدم که همه با خبر شوند

من آبرو ز نوکری او گرفته ام

باب الجواد می طلبد ناله های من

دامان لطف ضامن آهو گرفته ام

اشعار روضه حضرت علی اصغر (ع)

گاه نَزّاره کند قبقبه او

گاه لب را بنهد بر لب او

تا مگر غنچه ی لب باز کند

مادر خویش سر افراز کند

غم مخور هر چه که آید به سرت

می روی  کرب و بلا با پدرت


بسم رب الحسین

اعوذبالله من الشیطان الرجیم بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین الحمدلله بجمیع محامده کلها علی جمیع نعمه کلها

به علت مصادف شدن این روزها  باایام الله و ماه رجب ،بحثی که مربوط به دعای اضافه بر دعای عرفه بود را ادامه نمیدهیم آن شاءالله اگرشد وقت دیگر عرض میکنیم.

 

 یکی ازدعاهایی که مربوط به شب جمعه است و در شب عرفه و بعضی شبها هم خوانده میشود و ما اغلب بصورت مروری ازآن ردشده ایم و نسبت به آن غفلت کامل داریم  دعای اللَّهُمَّ مَنْ تَعَبَّأَ وَ تَهَیَّأَ وَ أَعَدَّ وَ اسْتَعَدَّ لِوِفَادَةٍ إِلَى مَخْلُوقٍ رَجَاءَ رِفْدِهِ  هست.

عرض می کند که هر قدر هم من استحقاق داشته باشم و آماده باشم و خودم را نیز درست کنم وبه سمت یکی از مخلوقاتت بروم که گره من را بازکند من اینطوری نیستم وهمه امیدم به سمت توست. اللَّهُمَّ مَنْ تَعَبَّأَ وَ تَهَیَّأَ وَ أَعَدَّ وَ اسْتَعَدَّ لِوِفَادَةٍ إِلَى مَخْلُوقٍ رَجَاءَ رِفْدِهِ وَ طَلَبَ نَائِلِهِ وَ جَائِزَتِهِ فَإِلَیْکَ یَا رَبِّ تَعْبِیَتِی وَ اسْتِعْدَادِی رَجَاءَ عَفْوِکَ وَ طَلَبَ نَائِلِکَ وَ جَائِزَتِکَ

یکی ازنکات ظریفی ست که همه برعکس آن را اجرا می کنند.این بحث رو چون ایام اعتکاف هست عرض میکنم.

بعد از اینکه با این دعا با خدا صحبت میکنی میرسی به این جمله که من بیچاره اعتکافی که تاالان داشتم اعتکاف درجرم گناه و آلودگی بوده. أَتَیْتُکَ أَرْجُو عَظِیمَ عَفْوِکَ الَّذِی عَفَوْتَ بِهِ عَنِ الْخَاطِئِینَ فَلَمْ یَمْنَعْکَ طُولُ عُکُوفِهِمْ عَلَى عَظِیمِ الْجُرْمِ أَنْ عُدْتَ عَلَیْهِمْ بِالرَّحْمَةِ فَیَا مَنْ رَحْمَتُهُ وَاسِعَةٌ وَ عَفْوُهُ عَظِیمٌ حالا تو دست مرا می گیری و من را می کشانی به سمت خودت.

هرشب جمعه اعتکاف میکنی ساعاتی رو.بعضی ها از وقتی که می آیند همه چی رو قطع میکند و حواسشان را جمع می کنند و مشغول نماز خواندن و نماز امام زمان خواندن می شوند و چقدرنماز در ماه رجب داریم با آداب مخصوص خودش که مقامی بسیار عالی ای رو می دهند به آدم.خیلی ارزون دارند می دهند کیست که به دنبالش باشد؟

خدایا اعتکاف من در جرم و گناه بوده  باز هم تو خودت دست من را گرفتی با اینکه مدتی بود من گرفتار جرم و گناه بودم.

چند روز دیگر همه برای سه روز اعتکاف می روند ، بعضی ها  با چه وضعی می آیند؟اصلا توجه ندارند.اصلا نمی دانند حجاب یعنی چه،دین راطور دیگری جلوه میدهند،و با این کارها با دین بازی میکنند.

کجا می روی فاین تذهبون؟

اعتکاف مسجد دانشگاه؟

بعدش چیکار می خواهی بکنی؟

قرار هست توبه کنی؟

همین الان توبه کن.

لازم نیست اعتکاف بری.پدر و مادر را رها کنی که اعتکاف بروی؟

این اشتباه هست.ما نفهمیدیم دین چیست،آیا مسئولیت تو همین است معتکف شوی؟حالا اگر هم اعتکاف کردی ،هدف آن را بدان.

ما از طرف خدامشکل نداریم،هر وقت بیایی دستت را میگیرد. اماقرار هست بیایی،قرار هست در ماه  رجب عوض شوی و آماده ی ماه مبارک رمضان شوی.بدن سالمت را امتحان کن،اگرمشکل نداری روزه بگیرببین چطور هست؟

شیطان هم هست و در ماه رجب دست و پایش در غل و زنجیر نیست.

اعتکاف با موبایل؟چه کسی را میخواهی فریب بدهی؟بعد هم که اعتکاف تمام میشود همچنان دنبال همان بازی ها و ضد خدایی عمل کردن هایت هستی؟

پس این دعابه ما نشان میدهد که نباید در اعتکاف به گناه و سرگرمی و کارهای بیهوده اهمیت بدهیم.

فضای هیئت به فرموده ی حضرت آقا قوی ترین وغنی ترین مکان  برضدهمه ی دستگاه هایی که مشغول فعالیت هستند یکی میخواهد هیئت ها وپرچم جمهوری اسلامی رابکوبد وهزاران حرف دیگر.                                       

شیطان ببین چکار می کند.آن عابد که هفتاد سال مثل من و تو عبادت کرده بود را توانست گمراه کند و گناهان کبیره ای را این عابد مرتکب شد. آمد در محله ی یهودیها که مقداری نان بگیرد اما هیچ کس محلش نداد.خلاصه از جایی مقداری نان گرفت و در میانه راه دید سگی جلویش را گرفت و عابد مقداری از این نانش را به حیوان داد.حیوان بازپارس کرد این عابد همه نانش را به حیوان داد و گفت چقدر بی حیایی من ازصبح تا حالا این مقدار نان را بدست آوردم حالا تو میخواهی همه اش را بخوری؟ناگهان حیوان به امر خدا به حرف آمد که من بی حیا هستم یا تو که هفتاد سال عبادت کردی و خدایت روزی ات را می رساند اما حالا به خانه ی دشمنت پناه آورده ای که مقداری نان به تو بدهد؟ عرق ازسر و روی این عابد سرازیر شد.حیوان به عابد اعلام جرم کرده بودبه امر خدا.

کدام کار ما را زودتر به خدا می رساند؟ یقینا در عبادت واجب هست یقینادر اطاعت همون مقدار که واجب کرده هست.ماه رجب روزه میتونی بگیری بگیر،چشمت را مقداری محافظت کن.این دو کار که ما را زودتر به خدا میرساند و رضایتش را در پی دارد یکی حفظ لسان است.که هیچ کس سینه زن وخواننده و گوینده نمیتواند زبانش رانگه دارد و دیگری غض البصر هست ،گوشتان را هم بپایید این دو تا چیز را تا پایان ماه مبارک گردن ماست.این دو مرکز کلیه ی امراض هست.

خدایا اینها گیر های ماست که خودمان به زبان آوردیم.آن چه که تو میدانی خیلی بیشتر هست.دست ما را هم بگیر.

قدیمها همه پول نداشتند.اون  عالم برای اینکه نفس خودشو ادب کنه به بیابون رفت  و دنبال یکی بود که حرفی بزنه واین به خودش بیاد.؟؟

کدام دفعه نمازت قضا شده و نشستی گریه کردی؟

کدام دفعه هیئتت قضاشده  شب جمعه ات قضاشده نشستی گریه کردی و ناراحت شدی که حیف نشد.

خدایا با این بنده هایت چه کار می کنی؟

خدایا اگر یاد حسینت دردل مانمیفتاد ما چه کار میکردیم ؟

 

 

  • ۹۳/۰۲/۱۹
  • ۱۲۲۴ بازديد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
     
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10