نوای عرش

صوت و کلیپ حاج آقا منصور ارضی

نوای عرش

مراسم بعدی

دهه اول محرم 1394 حاج آقا منصور ارضی

**************

1) مسجد ارک تهران

از چهارشنبه 22 مهر94 بمدت 10 شب

همزمان با اقامه نماز مغرب و عشاء

میدان پانزده خرداد

2)حسینیه صنف لباسفروشها

از سه شنبه21 مهر 94 بمدت 15 روز صبح

همزمان با اقامه نماز صبح

خیابان سعدی جنوبی

3)حرم عبدالعظیم حسنی (ره)

بعد از دهه اول محرم ، نیمه شبهای جمعه

دو ساعت مانده به اذان صبح

لوگوی سایت

نوای عرش

برای امروز روز میلاد امام علی (علیه السلام) غیر از زیارت روز مولود حضرت، زیارت امین الله هم وارد شده است. زیارت روز غدیر را هم اگر نگاه کنید خواهید دید چه مقامات والایی برای امیرالمومنین (علیه السلام) شمرده می‌شود. امیرالمومنین (علیه السلام) هشت زیارت بلند و کوتاه دارد ، وقتی نگاه می‌کنید با خود می‌گویید ما اصلاً از عالم ولایت بی خبر هستیم ، واقعاً بی خبریم یک ذره بیدار بشویم ، اگر با همدیگر  بیدار بشویم  بهتر است ، اگر برای همدیگر دعا کنیم خیلی بهتر است . در زیارت ششم امیرالمومنین (علیه السلام) که خیلی هم سفارش شده ، می‌خوانیم؛السَّلامُ عَلَیْکَ یَا وَلِیَّ اللَّهِ وَ الشَّهَابَ الثَّاقِبَ وَ النُّورَ الْعَاقِبَ یَا سَلِیلَ الْأَطَائِبِ یَا سِرَّ اللَّهِ... این آقا چه کسی است ؟ با همه این مقاماتش آن وقت می‌بینی که عبد خداست ، همه چی را قبول کرده است.من و تو باید حواسمان جمع باشد.
شما نگاه کنید اکثراً همین سه روز برای اعتکاف می‌آیند سه روزی که امیرالمومنین (علیه السلام) به نوعی درخانه خدا معتکف بوده است. بیشتر در این سه روز اعتکاف را پیاده می‌کنند.گرچه اعتکاف در دهه آخر ماه رمضان هم دستور است. در چند جا هم قبول  است مثل مسجد سهله ، مسجد کوفه و... در بقیه جاها به قول امام راحل و دیگران ، به نیت رجا می‌باشد.
باید بدانیم حقیقت اعتکاف ، رسیدن به آقا امیرالمومنین (علیه السلام) است ، حالا با دعا و نیایش ، با پناه بردن به خدا ، با روزه داری و به خودآمدن ؛« من عرف نفسه فقدعرف ربه» ، خوب یک عده ای واقعاً بیدار می‌شوند ،برای یک عده هم مثل مکه رفتن تصنعی است ، خیلی‌ها مکه می‌روند ، بر می‌گردند اصلاً انگار ضدیتشان با خدا بیشتر می‌شود چرا ؟ نمی‌دانم!
خدا کند این اعتکاف‌ها موثر باشد مخصوصاً که بیشتر این جوان‌ها رفتند ، ما از خدا می‌خواهیم برایشان، آنها هم از خدا برای ما بخواهند.
واقعاً کسی که بتواند در ماه رجب ،کربلا اعتکاف کند آنجا  همه وجودش زنده می‌شود، همه مقصد امیرالمومنین (علیه السلام) هم این بود که ،  اگر به خدا شناسی ضربه ای وارد شد و یک عده ای گمراه شدند  همه از راه حسین  (علیه السلام)  به راه خدا برسند، لذا عجیب است دو زیارت در باره ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) داریم در حرم امیرالمومنین (علیه السلام) ، خوب از کوفه تا نجف راهی نبود ، سر ابی عبدالله  (علیه السلام) را قبل از آنکه ببرند پیش ابن زیاد لعنت الله علیه می‌آورند همان جایی که امیرالمومنین (علیه السلام) دفن است. نمی‌دانستند که حضرت آنجا دفن شده است. همان جا می‌گذارند لذا امام حسین (علیه السلام) یک روضه و زیارت بالا سر امیرالمومنین (علیه السلام) دارد.همه جا حسین است  ، درحرم امیرالمومنین (علیه السلام) هم حسین (علیه السلام) هست ، پس راه را گم نکنیم!
در باقیمانده ماه رجب، مخصوصاً عزیزانی که جوان هستند بتوانند روزه داری کنند. یک روز دو روز حالابرای آن هایی که پیر هستند ، مریض هستند واقعاً سخت است ، اما جوانها برای اینکه نیت شان قربة الی الله باشد برای رسیدن به امیرالمومنین  (علیه السلام) روزه بگیرند، نماز بخوانند ، این نمازهای امروز ، فردا و پس فردا و اعمالی که دارد خیلی موثر است. قرآن خواندنش هم مهم است.
بعضی ها دنبال این هستند تا یک تعطیلاتی می‌شود بروند باغ و... واقعاً چقدر در این چند روز قرآن خواندیم؟ زیارت اهل بیت (علیهم السلام) ، زیارت امیرالمومنین (علیه السلام) می‌خوانیم؟
 روز پنج شنبه هم روز رحلت شهادت گونه حضرت زینب (سلام الله علیها) است ، حالا دنبال این هستند که چطور جان داده؟ تو خودت چطور جان می‌دهی ؟ واقعاً اگر کسی حواسش جمع باشد  بخواهد جان بدهد حتماً یک تربت می‌گیرد در دست و بر روی سینه اش می‌گذارد می‌گوید السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) خیلی‌ها اینطوری بودند ، خیلی‌ها بودند در حال احتضار وقتی که دم مرگشان شد ناگهان بلند شدند ایستادند  سلام دادند بعد دراز کشیدند و مردند،  چه کار دارید که حضرت زینب (سلام الله علیها) چطور جان داد؟ اصل این است که با ذکر حسین (علیه السلام) ، جان داد، در باب محبتش غوغای عالم بود ، ، خلاصه در هر فرصتی می‌توانید خودتان را به اهل بیت (علیهم السلام) برسانید ، خودتان را به خدا برسانید .

 ان شاء الله هر جا هم رفتید ما را هم دعا کنید ، ان شاء الله خدا به حق امیرالمومنین (علیه السلام) گره هایتان را باز کند مخصوصا گره‌های عقلانی،  عقلها در اثر دنیا زدگی خراب شده، از امیرالمومنین علی (علیه السلام) بخواهیم به ما عطا می‌کند. فقط دنیا از ایشان نخواهیم .بگویید خودت برای من چه می‌خواهی ، فقط من از تو جدا نشوم ، همین!
ان شا الله عاقبت بخیر بشویم

  • ۹۳/۰۲/۲۸
  • ۶۸۲ بازديد

نظرات (۳)

  • بنی الزهرا(س) ...
  • با سلام با سه مطلب بروزیم
    +یوم الحسرت
    + واجب همیشگی
    +به نام مادرم زهرا(س)
    منتظر شما و نظراتون هستیم
    ------------------------------------
    سلام. بسیار عالی. نظر استاد آیت الله جرجانی در مورد فیلم «عمامه های انگلیسی» در سخنرانی جلسه ثقلین 27/2/1393 در سایت مفاتیح. مگه ایشان صاحب بیاناتند؟!
  • طلبه جوانــــ
  • سلام
    حالتون خوبه
    لطفا حقیر رو لینک کنید
    پایگاه اینترنتی طلبه جوانــــ
    www.talabejavan.ir
    زندگی به سبک طلبگی
    www.zendegi-t.blog.ir
    راهنمای زندگی
    http://rahnamayezendegi.ir/
    *منتظر پاسخ شما هستیم *

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی
         
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5
    • 6
    • 7
    • 8
    • 9
    • 10