نوای عرش

صوت و کلیپ حاج آقا منصور ارضی

نوای عرش

مراسم بعدی

دهه اول محرم 1394 حاج آقا منصور ارضی

**************

1) مسجد ارک تهران

از چهارشنبه 22 مهر94 بمدت 10 شب

همزمان با اقامه نماز مغرب و عشاء

میدان پانزده خرداد

2)حسینیه صنف لباسفروشها

از سه شنبه21 مهر 94 بمدت 15 روز صبح

همزمان با اقامه نماز صبح

خیابان سعدی جنوبی

3)حرم عبدالعظیم حسنی (ره)

بعد از دهه اول محرم ، نیمه شبهای جمعه

دو ساعت مانده به اذان صبح

لوگوی سایت

نوای عرش

 فایل صوتی (دعای کمیل )
واقعا چه چیز عظیمی در مناجات شعبانیه وجوددارد که همه اهل بیت (علیه السلام) به این مناجات خو گرفته و احترام می‌گذارندو آن را تلاوت می‌کنند .
 هر کدام از معصومین (علیهم السلام) در مناجات سیرو سلوکی داشتند و در کتب روایی در باب دعا از هر کدام از ائمه (علیهم السلام) یک دعایی نقل شده است.حتی سه دعا از امام زمان (علیه السلام) در ماه رجب نقل شده است. در این دعاها که نظرشان براین بوده که ما را هم برسر این سفره دعوت کنند البته خیلی‌ از خوبها و محبین ، غیر محبین و آنهایی که مشغول دنیا هستند به این حرفها توجه ای ندارند!؟
این دعا از دعا‌های عظیمی است که ما را دعوت می‌کند به مناجات و مناجات خوانی همچنین مناجات دانی یعنی یادگیری صحبت کردن با خدا ، یک قسمتش بر این است که مقایسه می‌کند؛ من کی هستم تو کی هستی ؟ این گرفتاری هام است !  اگر شوقی نباشد من هیچ نزدیکی و تقربی به خدا ندارم " إِلَهِی هَبْ لِی قَلْبا یُدْنِیهِ مِنْکَ شَوْقُهُ  " اگر قلبت دارای شوق نباشد هیچ تقربی نیست. نباید از روی عادت باشد. چند نفر ما عاشق نماز خواندن هستیم ؟ از نمازهایمان معلوم است . خدا نکند یک پیشنمازی یک سجده و رکوعش طولانی شود و  باحال بخواند اصلاً نا خواسته ما زود‌تر از پیشنماز سر از سجده بر می‌داریم. ارکان نماز را همراه پیشنماز پیش نمی‌بریم ، چرا ؟ چون مثلا پیشنماز یک صلوات بیشتر یا یک ذکر بیشتر گفته ! نه در قلب و نه در اعضا و جوارح مان شوق نداریم.

فرج امام زمان (عج) را زبانی از خدا می‌خواهیم .نود و نه درصدمان طلبکارانه در انتظار امام زمان (عج) هستیم !
شما نمی‌دانید یک لحظه حکومت ظاهری از طرف حضرت بر ما بشود  چه ارزشی پیداخواهیم نمود، آیا ما این طوری فکر می‌کنیم ؟
یکی از حرفها در شب میلاد حضرت ابوالفضل (علیه السلام) این مطلب بودکه؛ ببینید امام (علیه السلام) فریب نمی‌خورد ولی فریبکارانه برخورد کردند. حضرت در مناجات روز سوم شعبان گریه می‌کند و با خدا حرف می‌زند.خدمت باریتعالی عرض می‌کند "غرونا خذلونا قتلونا " یعنی الان هم یک عده هیئت می‌آیند ،اینجا و آنجا می‌روند برای فریب دادن !
بعضی‌ها می‌گویند این کلام را حضرت به امام چهارم (علیه السلام) فرمودند و بعضی می‌گویند به حضرت زینب (س) که این مردم شکمهایشان از حرام پر شده پس صدای حق را نمی‌شنوند ، اصلاً ما مواظب غذایمان هستیم که این حرف در مورد ما هم صدق نکند؟ از این بترسیم که شکمهایمان از حرام پر شود ! می‌شود یا نه ؟ این عده ای که قبلاً می‌آمدند هیئت حالا نمی‌آیند و یا جای دیگر هم هیئت نمی‌روند ، کجا می‌روند ؟ اولش هم البته با تفریح سالم شروع می‌شود ، بعد ناسالم می‌شود .
 مناجات شعبانیه یک مناجات عملیاتی است یعنی اگر کسی بتواند به یک جایی برسد که قلبش از شوق خدا لبریز شود و او را بکشد  " یُدْنِیهِ " برساند به خدا؛
یک تقرب داریم با ذکر شروع می‌شود یک تقرب داریم با قلب می‌آید ، با قلب که می‌شود به جایی می‌رسد " ولسانا یرفع الیک صدق " و زبانی که راستی به درگاهت آورد.
برای مناجات باید بیست وهشت مطلب را رعایت کرد؛ رو به قبله نشستن، این حال وهوا را داشتن ، آستینها و یقه باز باشد و...

آیا من و شما این کار‌ها را می‌کنیم ؟

اصلاً کاری به قبله و... نداریم .حالا با همین زبانی که یک هفته با آن گناه کردیم ،آبرو بردیم، دست انداختیم ،مسخره کردیم و ....آن وقت خداوند در قرآن می‌فرماید اگر من نخواهم یک نفر راهم نمی‌توانید تزکیه کنید شما را من خواستم که آمدید در این مجالس ، آن وقت خیلی‌ها هم هستند که آرزوی آمدن به این مجالس را دارند آرزوی حال وهوای مناجات ! خود مناجاتم نه! بروید به این بیمارستان‌ها به سرزمینهایی که در آن بر ضد تشیع و اسلام فعالیت می‌شود ! آن وقت ما بی ترس و بی باک این زبان ،اعمال و رفتار را به کار انداختیم و هر کار خواستیم کردیم در این یک هفته گذشته ، حالا هم آمدیم نشستیم اینجا می‌گوییم العفو ، نمی‌شود ! مگر اینکه کسی دیگر بیاید و کمک ما کند تا درست شود .اگر او بخواهد توسط یکی از خوبهای عالم ما را برگرداند.
" ولسانا یرفع الیک صدق " حضرت زهرا (س) تا آخر عمر شریفش دروغ نگفت گر چه  تکذیبش کردند ، همچنین امام حسن (علیه السلام) ، امام حسین (علیه السلام) ، امیرالمومنین (علیه السلام) و امام رضا (علیه السلام) را که قربانشان شوم. ما  با این زبان، اعمال و رفتار برای این بزرگواران  به غیر از تخریب کاری نمی‌کنیم .
هفته دیگر نیمه شعبان و به تعبیری شب قدر است، می‌خواهیم اعمال و پرونده یمان را خدمت امام زمان (علیه السلام) ارائه دهیم آیا امام زمان (علیه السلام) ما را نگاه هم میکند ؟  امام زمان (علیه السلام) با کسی که که کارش فقط گردش و شادی خوشی دنیاست کاری ندارد.

 آنهایی که یک ارتباطی احساس میکنند با امام زمان (علیه السلام) " ونظراً یقربه منک حق " و نگاهی که مرا به تو نزدیک سازد آن هم به اندازه ممکن ، نگاه من به آقا یا نگاه آقا به من ؟ خب من هم باید یک تکانی به خودم بدهم " فانظر الینا نظره رحیمه" درست یک نگاهی از رحمت به ما بیاندازد. ما چه کنیم ؟ چه باید انجام بدهیم؟
نهی ازمنکر نمی‌توانیم انجام بدهیم، امر به معروف که می‌توانیم انجام بدهیم. نیمه شبی بلند شویم برای مناجات ،برای اقامه مجلس امام زمانت (علیه السلام) ،تا شاید تکلیفت را روشن کنند.
 من به چشم خودم دیدم دوازدهم محرم  مصادف با پانزده خرداد که سینه زن در بازار بود واین سینه زن‌ها بودند که کشته شدند و به شهادت رسیدند ! عده ای که با سینه زنی و هیئت مخالفند و می‌خواهند نابود شود هم بودند ؟ امام (رضوان الله تعالی) برای همیشه این روز را عزای عمومی اعلام کرد تا نشان باشد برای سینه زنها ، تمام سینه زنها که تیر خورده بودند بر روی لباس مشکیشان گلی سرخ  از خونشان بود که از همین بازار پا چنار با شعار" یا مرگ یا خمینی" می‌آوردنشان بیرون، آن وقت ببینید با سینه زنی چه کرده اند ؟ این طور سینه بزنیم اون طور سینه نزنیم، حرف ببریم  حرف بیاریم و.... که چی؟ آن زمان سینه زن میزد به سینه اش که تیر بخورد !
من نمی‌دانم این مناجات شعبانیه چه قدرتی دارد که آدم بیسواد هم نگاه کند و نخواند برایش اثردارد.ببینید تا هفته دیگر هفت  روز وقت دارید ، با نماز و روزه ای با صدقه ای، یادوری از رفیق بازی می‌توانید با آمادگی به خدمت امام زمان (عج) برسید و بتوانید خدمتی به امام زمان (عج) داشته باشید .
ما می‌خواهیم خدمت امام زمان (عج) برسیم با چه وسیله ای بیاییم ؟ با چه اعمالی، با چه پاکی ؟ " لتطهیر قلبی من اوساخ الغفلة عنک " قلب تطهیرمی شود پس این منافذ قلب چه می‌شود ؟ در بعضی معانی نوشته اند اوساخ به معنی چرکهای قلب البته فقط به این معنی نیست ، گناه طوری قلب را از بین برده همان قلبی که " یدنیه شوق منک "  بود ، این گناه آن را نابود کرده و بزرگترین ضربه گناه ،غفلت است واز آن بزرگتر نیست.
حالا ما هفت روز وقت داریم، من خودم ماندم چطور بیایم و به آقا چه بگویم؟ بگویم من فقط توانستم چراغ دل خودم را روشن نگه دارم و اصلاً آمادگی پیدا نکردم برای ظهورت ، دیدید چطور" اللهم عجل علی ظهورک" را فریاد می‌زنند ؟ آن وقت مشکلات شرعی فراوان و زندگی آن چنانی دارند! شنیدید رفقا ،آقا تشریف بیاورند امر به باطن دارند و می‌گویند فلانی! این پیراهن تو شبه ناک است، دیگر این طور نیست که هر کس هر طوری می‌خواهد برود و بیاید!
همه حرف این است که خدای ا لسانی ، قلبی و نظری به من عنایت کن، این سه چیز خیلی مهم است.
در این مناجات شعبانیه ، چهارده معصوم (علیهم السلام) را  در این دعا می‌آوریم البته خیلی  بزرگوار و با ادب می‌آیند در پیشگاه خدا،اما خود ما به سراغ بازی خودمان و کار خودمان می‌رویم.
حواسمان را جمع کنیم این نیمه شعبان روزی مهم است که من خودم از این شب می‌ترسم، آنقدر که من در شبهای قدر حال خوش دارم ولی در این شب می‌ترسم ، فقط یک سوال ؟اگر امام زمان (عج) بیاید از ما بپرسد و برود؛ شما‌ها برای من چه کردید؟  هر که جواب دارد خوش به حالش و هر کس ندارد ...

  • ۹۳/۰۳/۱۸
  • ۹۱۳ بازديد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
     
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10