نوای عرش

صوت و کلیپ حاج آقا منصور ارضی

نوای عرش

مراسم بعدی

دهه اول محرم 1394 حاج آقا منصور ارضی

**************

1) مسجد ارک تهران

از چهارشنبه 22 مهر94 بمدت 10 شب

همزمان با اقامه نماز مغرب و عشاء

میدان پانزده خرداد

2)حسینیه صنف لباسفروشها

از سه شنبه21 مهر 94 بمدت 15 روز صبح

همزمان با اقامه نماز صبح

خیابان سعدی جنوبی

3)حرم عبدالعظیم حسنی (ره)

بعد از دهه اول محرم ، نیمه شبهای جمعه

دو ساعت مانده به اذان صبح

لوگوی سایت

نوای عرش

توجه به جلوات ماه شعبان برای مومنین لازم است حتی اگر اعمالی را اضافه انجام ندهند ، توجه به اینکه هر عمل زشتی را انسان انجام بدهد به نام بدها و درآویختگان به شاخه زقوم می‌شود پس آنقدراهمیت دارد که آب دادن به دست مومن رامورد حساب و کتاب قرارمی دهند. نمی‌گوید چقدر، چون ماه ماه بزرگی است و متعلق  به پیامبر اکرم (ص) است.
 دیگر ما صلواتی نداریم به اندازه صلوات شعبانیه این قدر نکات ارزنده داشته باشد.دراین دعای شریف یکسری چیزها را برای خودتان می‌خواهید، یکسری چیز‌ها را هم در تعریف اهل بیت (ع) و یک سری چیزها را در تعریف رسول خدا (ص)بیان می‌کنید. مثلاً در باره خودتان می‌گویید " وَاعْمُرْ قَلْبِی بِطاعَتِکَ وَلاَ تُخْزِنِی بِمَعْصِیَتِکَ وَارْزُقْنِی مُواساةَ مَنْ قَتَّرْتَ عَلَیْ مِنْ رِزْقِکَ بِما وَسَّعْتَ عَلَیَّ مِنْ فَضْلِکَ " خدایا!دلی به من عنایت کن که بتوانم از آنچه عطا کردی خرج کنم ، بعضی‌ها روی پولهایشان در زندگی مادی حساب می‌کنند ، فقط خودشان را می‌بینند وقتی هم که گرفتار می‌شوند به دیگران التماس می‌کنند یادشان می‌رود به خدا التماس کنند . به هر کسی هم که می‌رسند می‌گویند. خدا اگر دل خرج کردن بدهد از آن وسعت رزقی است که خود او عنایت کرده است ما هم باید یک حرکتی نشان بدهیم.
درادامه دعا هم از فضایل رسول خدا (ص) می‌گوید، رسول خدایی که همه ائمه (ع)ارادتی خاص و ویژه به ایشان  داشتند. پیامبری که هر دفعه این " صلی الله علی محمدوآله وسلم" و آن "انی سلم لمن سالمکم" را می‌خوانیم باید به این فکر کنیم که آیا پیامبر (ص) و آل او از ما در "سلم" وسلامت هستند. از مومنین در سلم هستند. از  زبان ورفتار ، از برخوردشان با مردم  و...آیا در سلم هستند . یعنی رفتار ، گفتار و اعمال من ضربه ای به مقام وجایگاه این بزرگواران واردنمی سازد ؟
در فرازی ازدعاهای ماه رمضان می‌خوانیم که خدایا کاری کن در این ماه من سلامت باشم و ماه رمضان هم از دست من در سلامت باشد. حتماً توجه کنیددر این فراز در ابتدای ماه رمضان!
درادامه صلوات شعبانیه می‌خوانیم : "  یَدْأَبُ فِی صِیَامِهِ وَ قِیَامِهِ فِی لَیَالِیهِ وَ أَیَّامِهِ بُخُوعاً لَکَ فِی إِکْرَامِهِ وَ إِعْظَامِهِ إِلَى مَحَلِّ حِمَامِهِ " حرف در ادب و آداب پیامبر (ص) است ،اگر توجه کنیم می‌بینیم همین آداب در خلق و خوی آقا علی اکبر (ع)   هم است اگر ما این ارباب  و ارباب زاده را بشناسیم می‌توانیم  بگوییم این صلوات شعبانیه وصف علی اکبر (ع) است .. روایت داریم که بالای خانه اش مشعلی روشن می‌کرد تا اگر گدایی آمد به مدینه ،راه خانه او را گم نکند و بیاید در این خانه، برای اینکه معلمش امام حسن (ع) بود؛ چندین زیارت در باره ایشان داریم که در یکی از آنها می‌فرمایند : " السلام علیک یابن الحسن والحسین" ویا در زیارتنامه ای دیگر می‌فرماید " السلام علیک یابن ریحانه رسول الله " با هیچ کس اینگونه حرف نمی‌زنیم . ریحانه یعنی زهرای مرضیه ، بعضی هم می‌گویند ریحانه یعنی حسنین.
پس عرض شد؛ معلم ایشان امام حسن (ع) است و همه چیز دارد ولی با این همه پشتوانه، چنان تجلی پیغمبری کرد وآنقدر این تجلی اعلی بودکه همه حواسها به سوی علی اکبر شد ، یعنی آن انتقام‌ها و عداوتها همه آمد به سوی ایشان ،تا از علی اصلی یعنی امام چهارم (ع) دور باشد،لذا در مجلس ابن زیاد لعنت الله علیه باتعجب گفتند مگر علی ابن الحسین (ع) کشته نشده ؟ حضرت فرمود: او برادرم  بود . او بزرگتر از من بود. این کار خیلی مقام وجایگاه می‌خواهد که محافظ دو امام باشی و با نثار خون وجان از یکی دفاع کنی و از دیگری محافطت ، این معنای واقعی ولایت مداری است.
تذکراخلاقی اینکه اگردر اثر رفاقت ، عیبی را دررفیقمان یافتیم و جار زدیم نباید ادعای سنخیت با علی اکبر (ع) را داشته باشیم ، حالا بگو من نوکرم ، مستمع و سینه زن هستم ببینید چقدر سنخیت دارید. همین راباید تمرین کنیم تا معنی ولایت مداری را بیابیم. اگر با این حال برویم کربلا باز هم سرگردانیم همه وقتمان را می‌گذاریم برای شکم و به تشنگی و حال وهوای ابی عبدالله (ع) نمی‌توانیم برسیم.

  • ۹۳/۰۳/۲۱
  • ۷۳۹ بازديد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
     
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10