نوای عرش

صوت و کلیپ حاج آقا منصور ارضی

نوای عرش

مراسم بعدی

دهه اول محرم 1394 حاج آقا منصور ارضی

**************

1) مسجد ارک تهران

از چهارشنبه 22 مهر94 بمدت 10 شب

همزمان با اقامه نماز مغرب و عشاء

میدان پانزده خرداد

2)حسینیه صنف لباسفروشها

از سه شنبه21 مهر 94 بمدت 15 روز صبح

همزمان با اقامه نماز صبح

خیابان سعدی جنوبی

3)حرم عبدالعظیم حسنی (ره)

بعد از دهه اول محرم ، نیمه شبهای جمعه

دو ساعت مانده به اذان صبح

لوگوی سایت

نوای عرش

فایل صوتی شب هفتم رمضان 1393 (کامل) با کیفیت اصلی

مناجات با حضرت حجت  روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفدا

ای روزه دار ، افطار محتاج یک دعایم

آقای آبرودار ، محتاج یک دعایم

با نامه ی سیاهم ، قلب تو را شکستم

آلوده و گنهکار ، محتاج یک دعایم

خیلی دلم گرفته ، از تو خبر ندارم

با این وجود دلدار ، محتاج یک دعایم

تا خواستم بیفتم ، دست مرا گرفتی

این بار هم چو هر بار ، محتاج یک دعایم

شرمنده ام کجاها ، دیدی گناه کردم

خیلی شدم گرفتار ، محتاج یک دعایم

نگذاشتی بریزد یک لحظه آبرویم

هستم به تو بدهکار ، محتاج یک دعایم

ای کاش یک سحر هم ، راهت بیافتد اینجا

در انتظار دیدار ، محتاج یک دعایم

خیمه نشین صحرا ، آرام جان زهرا

هر جایی هستی ای یار ، محتاج یک دعایم

وقت اذان مغرب ، دلتنگ کربلایم

ای روزه دار ، افطار محتاج یک دعایم


اشعار مناجات با امام رضا (علیه السلام)- قسمت اول

نیست راهی ، هیچ راهی ، جز به شاهی رو زدن

با غمی سنگین رسیدن پیش او زانو زدن

فصل گرما صحن سقا خانه می چسبد چقدر

ضامن آهو شنیدن بعد از آن یاهُو زدن

آری آداب خودش را دارد اینجا عاشقی

جز بزرگان کس ندارد منصب جارو زدن

هفت دور نیست ، حج ما فقیران این طواف

دور هشتم دارد و چرخی به دور او زدن


اشعار مناجات با امام رضا (علیه السلام )- قسمت دوم

پیش تو لب بر لب پیمانه یاشد بهتر است

میهمان مشغول صاحبخانه باشد بهتر است

بهتر آنکه از در هر خانه نامیدم کنند

دل اگر با غیر تو بیگانه باشد بهتر است

گنبدت مال همه ، باب الجوادت مال ما [من]

جای ما پشت در میخانه باشد بهتر است

صحن تان را می زنم بر هم ، جوابم را بده

این گدا گاهی اگر دیوانه باشد بهتر است

صبح محشر هم خودت دنبال کار ما بیفت

پشت ما توصیه ی شاهانه باشد بهتر است

تا شب قبرم که می آیی برای دیدنم

این دل ما پیش تو بیعانه باشد بهتر است


اشعار روضه امام رضا (علیه السلام)

چون مار گزیده به خودش می پیچید

مانند شهیده به خودش می پیچید

از شدت زهر دست و پاها می زد

چون رأس بریده به خودش می پیچید


بیانات:

بسم الله الرحمن الرحیم
عرض شداگر کسی در این ماه نمی‌تواند روزه بگیرد باید طبق دستورات فقهی از معاصی دوری کند در بقیۀ دعای 44 صحیفه سجادیه امام سجاد (علیه السلام) می‌فرمایند " أَعِنّا عَلَى صِیَامِهِ بِکَفّ الْجَوَارِحِ عَنْ مَعَاصِیکَ وَ اسْتِعْمالِها فیهِ بِما یُرْضیکَ " خدایا کاری کن من این اعضاء و جوارحم را در این ماه به آنچه تو رضایی مورد استفاده قرار دهم. اگر "کف جوارح" داشته باشم می‌توانم رضای تو را به دست آورم. یعنی گیاه را باید دور از آفات نگهداری نمودتا شکوفایی داشته باشد ، استعمال یعنی وجودم را درراه رضایت تو خرج کنم .کسی که ادب بندگی دارد می‌بیند بعد از خدا بزرگترین حق را والدین بر گردن آدمی دارند. عرض کردیم شهر صیام یک معنی ماه رمضان است و یکی هم شهر تمحیص ( ماه آزمودن )است. آزمایش بندگی، یک وقت پدرو مادر می‌گویند نمی‌خواهد بروی مسجد،بایدبگویی چشم! 
مرحوم چمنی یک حرفی برای ماه رمضان داشت می‌گفت وقتی تو از صبح، گوش به حرف والدین باشی شب خودشان می‌گویند برو مسجد، امروز خیلی حرفمان را گوش دادی خدا به همراهت ، یعنی وقتی حق والدینت را به جا نمی‌آوری با مسجد آمدنت هم مخالفت می‌کنند، مجبوری یا بی اجازه بیایی مسجد یا همینطوری بگویی ما رفتیم! آن اجازه و آن دعای خیر برای فرزند گوش به فرمان است ! فرقش هم در آن العفو گفتن و سوز مناجات است.
 یادم هست یک سال درباره احترام به پدر و مادر گفتم، بنده خدایی نوشته بود حاج آقا من امروز عصبانی شدم مادرم را زدم حالا  چه کنم ؟ من هم گفتم نمی‌دانم برو از یک عالم بپرس ، من با خودم فکر می‌کنم آدم چطور می‌تواند شیطانی بماند؟ عده ای قبل از ماه رمضان آنقدر بار شیطان را کشیده اند که ماه رمضان هم هنوز تکان نخوردند.
"  بِمَا یُرْضِیکَ حَتَّى لَا نُصْغِیَ بِأَسْمَاعِنَا إِلَى لَغْوٍ " اینجا است که رضایت معنی پیدا می‌کند خیلی مهم است اولین جایی که برای استفاده اعضاء درراه رضای پروردگار در خواست می‌شود "گوش" است. می‌فرماید کاری کن گوش هایم در راه رضای تو سخن بیهوده نشنوند.حالا ممکن است بااین کار، عده ای مسخره ات کنندنبایددرگیر بشوی باید برای رضای خدا تحمل کنی .
" وَ لا نُسْرِعَ بِاَبْصارِنا اِلى‏ لَهْوٍ " بعد از آن می‌فرماید چشمانم به لهو نرسند نمی‌فرماید چشمم را به گناه نرسان می‌گوید به" لهو" هم نرسان با چشمانم به سوی بازی‌های دنیا نشتابم  " وَیْلٌ لِّکُلِّ هُمَزَةٍ لُّمَزَةٍ " همه همین را می‌گویند 
 برای چشم و گوش یک حاجت داریم معلوم می‌شود این دو خیلی به هم ربط دارند و مهم هستند.درقرآن کریم می‌خوانیم: " إِنَّ السَّمْعَ وَالْبَصَرَ وَالْفُؤَادَ کُلُّ أُولـئِکَ کَانَ عَنْهُ مَسْؤُولاً " (الاسراء آیه 36) "همانا گوش و چشم ودل همه در باره آن مورد بازخواست واقع می‌شوند."
" حَتّى‏ لانَبْسُطَ اَیْدِیَنا اِلى‏ مَحْظُورٍ " اینجا حضرت می‌فرماید از این دور بودن لهو از چشم و گوش است که دست به سوی حرام دراز نمی‌شود خدایاکاری کن دست ما از حرام عبور نکند و چهارمین قدم " لانَخْطُوَ بِاَقْدامِنا اِلى‏ مَحْجُورٍ " خدایا کاری کن پاهای ما به سوی آنچه که منع نمودی نرود. چون یک وقتی نمی‌خواهی به حرام بیافتی پایت کشیده می‌شود.وقتی قدم صدق برنداریم لاجرم غیر صدق یاقدم کذب می‌شود " ثَبِّتْ لى قَدَمَ صِدْقٍ عِنْدَکَ مَعَ الْحُسَیْنِ "  همراه ابی عبدالله (علیه السلام) نیامد گفت یک اسب و یک شمشیر اعلی دارم! حضرت لشکر مسلح فرشتگان را نشانش داد فرمود ما می‌خواهیم تو را دستگیری کنیم.
الان  هم دنبال ما آمدند اگر بفهمیم! همین حضورت در این مجالس کمک است.
امیرالمومنین فلسفه خشک بودن بعضی چشم‌ها رااینطور بیان می‌کنند: " مَا جَفَّتِ الدُّمُوعُ إلاَّ لِقَسْوَةِ القُلُوبِ ، ومَا قَسَتِ القُلُوبُ إلاَّ لِکَثْرَةِ الذُّنوبِ " یعنی:" چشم هاخشک نمی‌شود مگر برای قساوت قلب و سخت نمی‌شود دلها مگر برای زیادی گناهان." خدا بیامرزد مرحوم کافی را زمان طاغوت تعریف می‌کرد :شخصی نشسته بود سرکوچه ای، طرف که رد می‌شد اگر زشت بود می‌گفت " لا اله الا الله " اگر صاحب جمالی رد می‌شد می‌گفت " استغفرالله " سرش پایین بود نمی‌دید یکی راجا انداخت بغل دستی اش به طعنه گفت یک " استغفرالله " دارد رد می‌شود !
روایتی درکتاب "عده الداعی" نقل شده: به حضرت داوود  (علیه السلام) خطاب می‌رسد؛ ای داوود چه بسا بنده ای نماز بگذارد ولی من عبادت او را بر چهره اش بکوبم و صدایش را نشنوم .ای داوود می‌دانی او چه شخصی است ؟ او فردی است که به حرم مومنین با نگاه شهوت آمیز و حرام زیاد می‌نگرد و کسی است که بر مردم اگر حاکم شود ظلم کند ، ای داوود برای گناهانت گریه و زاری کن آنچنان که مادرفرزند مرده برای پسرش گریه وزاری می‌کند.
نتیجه می‌گیریم همان طور که برای زنان حجاب لازم است برای مردان هم پوشیدن چشم‌ها لازم است بعضی افرادمی خواهند همه چیز را ببینند آن وقت بیایند در هیئت از فیض مناجات هم بهره مند بشوند، این امکان پذیرنیست . 
ما درد خود را بهتراز بقیه می‌شناسیم. بعضی خوب درد خود را شناختند پس سعی شان براین بوده هر شبی ازماه رمضان، یک درد را مداوا کنند و به یک درد برسند. ولی عده ای این شبها با چیزهای دیگری سرگرم بودند می‌بینی کاملا ازوضعیت فوتبال و...باخبراست ولی نمی‌داند هر شب این ماه شریف یک نماز دو رکعتی دارد.صدبارسوره دخان وهزار سوره قدر داردحالا هزار تا نمی‌شود بخوانی یکبار که می‌شود !
بعضی فرمودند روز ششم ماه رمضان روز بیعت با امام رضا (علیه السلام) بوده است و همچنین روز وفات ابوطالب (علیه السلام) پدر امیرالمومنین علی  (علیه السلام) است آیا امروزبه حضرت تسلیت گفتی ؟

  • ۹۳/۰۴/۱۴
  • ۱۲۱۴ بازديد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
     
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10