نوای عرش

صوت و کلیپ حاج آقا منصور ارضی

نوای عرش

مراسم بعدی

دهه اول محرم 1394 حاج آقا منصور ارضی

**************

1) مسجد ارک تهران

از چهارشنبه 22 مهر94 بمدت 10 شب

همزمان با اقامه نماز مغرب و عشاء

میدان پانزده خرداد

2)حسینیه صنف لباسفروشها

از سه شنبه21 مهر 94 بمدت 15 روز صبح

همزمان با اقامه نماز صبح

خیابان سعدی جنوبی

3)حرم عبدالعظیم حسنی (ره)

بعد از دهه اول محرم ، نیمه شبهای جمعه

دو ساعت مانده به اذان صبح

لوگوی سایت

نوای عرش

فایل صوتی دعای کمیل (کامل) - روضه حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) لینک اصلاح گردید

اشعار مناجات با امام حسین (علیه السلام)

چشم خود تا باز کردم ابتدا گفتم ... حسین

با زبان اشک هایم بی صدا گفتم ... حسین

یاد تو واجب ترین رکن نمازم بوده است

در قنوت خویش قبل هر دعا گفتم ... حسین

در مناجات شب جمعه نمی دانم چه شد

خواستم بر لب برم نام خدا ، گفتم ... حسین

کُلِّ اَرضٍ کربلا من تازه می فهمم چرا

در خراسان و نجف ، در سامرا گفتم ... حسین

نام زهرا را شنیدم هر کجا گفتم علی

نام زینب را شنیدم هر کجا گفتم ... حسین


بیانات حاج آقا منصور ارضی

بسم الله الرحمن الرحیم

 واقعاً عده ای بخاطر دوست داشتن ماه رمضان حال ماه رمضان را نگه داشتند. هنوز یک عده ای بعد از فراق ماه رمضان وقتی گناه یا بوی گناه را استشمام می‌کنند ناراحت می‌شوند یا می‌خواهند چیزی بگویند به یاد حالات زیبای ماه رمضان می‌افتند، به طوریقین حالا که از ماه مبارک رمضان دور شدیم آنها که اهلش هستند می‌دانند. سحر جمعه بوی ماه رمضان را می‌دهد.قرآن در غیر ماه رمضان هم حیات بخش است منتهی ما که باید استفاده کنیم استفاده نمی‌کنیم اگرهر روز یک جز قرآن بخوانیم نیم ساعت طول می‌کشد یک جز را می‌توانی نیمش را صبح بخوانی نیمش را شب.
ادامه بیاناتی پیرامون دعای عرفه
در این قسمت از دعای عرفه حضرت عرضه می‌دارد: " مَتَى غِبْتَ حَتَّى تَحْتَاجَ إِلَى دَلِیلٍ یَدُلُّ عَلَیْکَ " خدایا!کی تو غایب و نهانی که من برای بودنت دلیل بیا ورم؟ دلیلی که بر تو دلالت کند
بعد از آن می‌فرماید تو کی دوری که به وسیله آثارت من به تو وصل بشوم؛" وَمَتى بَعُدْتَ حَتّى تَکُونَ الاْثارُ هِىَ الَّتى تُوصِلُ اِلَیْکَ " این کلام امام حسین علیه السلام است , حرف کسی که خیلی دوستش داریم حرف کسی که هر وقت بخواهیم چشمه دلمان باز شود نام او را می‌بریم. بعضی‌ها این طورند با یک سلام بر امام حسین علیه السلام و اهل بیت علیهم السلام  روشن ونورانی می‌شوند این قدر سریع، نمی‌دانم این حالت به دلت رسیده یا نه ؟ 
در ماه رمضان هم عده ای به دلشان نرسیده اند ، اصلاً تا اسم امام حسین علیه السلام را می‌بری می‌بینی در خانه خدا باز شد، صبح می‌خواهد باشدیا شب یا سحر، ارباب همه عالم این گونه حرف می‌زند؛(خدایا) تو کی دوری که من بخواهم به دنبال آثارت به تو برسم ؟ 
یکی از آثار خدا  حمزه سید الشهدا علیه السلام است در زیارتشان می‌خوانیم؛" اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا عَمَّ رَسُولِ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَ الِهِ، السَّلامُ عَلَیْکَ یا خَیْرَ الشُّهَدآءِ..." عرض می‌کنیم؛ اگر حضرت حمزه علیه السلام در غزوه احد به شهادت نمی‌رسید محل دفن باقی شهدا هم ممکن بودمعلوم نباشد ، مگر در تبوک و احزاب عده ای ازمسلمانان به شهادت نرسیدند؟ چرا محلشان مشخص نیست ؟ 
" اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَسَدَ اللهِ وَاَسَدَ رَسُولِهِ " یعنی اول لقب آقا حمزه سید الشهدابوده است " وَاَسَدَ رَسُولِهِ " یعد می‌فرماید : " اَشْهَدُ اَنَّکَ قَدْ جاهَدْتَ فِى اللهِ عَزَّوَجَلَّ، وَجُدْتَ بِنَفْسِکَ " با جانت در راه خدا ودر برابر خدا جهاد کردی " وَ نَصَحْتَ رَسُولَ اللَّهِ صلى الله علیه و آله " مردم را با نصیحت به سوی رسول خدا صلی الله  علیه و آله کشاندی ، حالا قبرش گنبد و بارگاهی نداشته باشد اصلاً در عربستان سعودی که مرکز وهابیت است و تمام تکفیری‌ها از آنجا تغذیه می‌شوند ، همین طور آثار رحمه اللهی را تخریب می‌کنند و مردم را  تهییج می‌کنند درعوض مردم علاقه بیشتری پیدا می‌کنند،ان شاالله بعد از نابودی اینها شما ببینید مردم چگونه به سوی این آثار رحمت و هدایت خدا می‌شتابند و تمام آنها را بهتر از قبل می‌سازند ، این خود یک نتیجه از رحمانیت و رحیمیت خداست این نتیجه ای است که خدا می‌خواهد .
" وَ کُنْتَ فِیمَا عِنْدَ اللَّهِ سُبْحَانَهُ رَاغِبا " واقعاً به آنچه نزد خداست راغب بودی " بِأَبِی أَنْتَ وَ أُمِّی أَتَیْتُکَ " و اینجاست که می‌فرماید؛ پدرو مادرم به فدای توست. ما به خیالمان این حرف فقط برای ائمه(ع) است درصورتی که ایشان امامزاده هم نیست، بعضی‌ها که می‌روند زیارت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها دلشان نمی‌آید یک زیارت امین الله بخوانند، رجائاً که می‌شودخواند.علما کنار قبر حضرت ، زیارت جامعه کبیره می‌خواندند ، پس ما همانطور که به امام حسین می‌گوییم پدرو مادرم به فدایت به آقا حضرت حمزه هم می‌گوییم. 
" مُتَقَرِّباً اِلى رَسُولِ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَ الِهِ " واقعا اگر کسی هم می‌خواهد به رسول خدا(ص) تقرب پیدا کند می‌تواند به سوی حضرت حمزه هم حرکت کند." بِذَلِکَ رَاغِبا إِلَیْکَ فِی الشَّفَاعَةِ أَبْتَغِی بِزِیَارَتِکَ خَلاصَ نَفْسِی " ببینید وقتی شفاعت برای حضرت حمزه مطرح می‌شود دیگر معنی ندارد شفاعت برای اهل بیت(ع)نباشد ، آنها کاملتر هم هستند ولی اینجا مقام بالای حضرت حمزه معلوم می‌شود و کسی که می‌خواهد اخلاص بیابد به زیارت آن حضرت بشتابد.البته ما هرچه می‌گوییم (غیرازحج واجب)مکه نروید حرف ما را گوش نمی‌دهند ما با مکه رفتن پول می‌ریزیم به جیب این وهابی‌ها و اسرائیلی‌ها  که خدا ریشه شان را از زمین بردارد.
" مُتَعَوِّذاً بِکَ مِنَ النَّارِ هارِباً " ما با این زیارت پناه می‌بریم به خدا چون درحقیقت ما تقرب پیدا می‌کنیم به خدا و پناهنده خدا می‌شویم از آتش سخت عذاب الهی.
 این وضعیت آقایی است که شفاعت می‌کند و مقامی هم در نزد ما دارد عموی پیامبر بوده بله، ولی مگر فقط با نصب خانوادگی است؟ پس چرا آن دوتای دیگر این گونه نبودند؟ پیغمبراکرم(ص) عموی دیگری هم دارد که توسط قرآن لعن می‌شود. این تفاوت را ببینید ، بعد حضرت صلوات دارد یعنی بعد از نماز که برای او می‌خوانی یک صلوات مخصوص دارد ببین چقدر ارزش دارد که آن را در مفاتیح آورده:" اللَّهُمَّ إِنِّی تَعَرَّضْتُ لِرَحْمَتِکَ بِلُزُومِی لِقَبْرِ عَمِّ نَبِیِّکَ " یعنی وقتی شما حضرت حمزه را زیارت کامل می‌کنی این زیارت واقعاً لازم می‌شود  که شما به خاطر این ملازمت و زیارت که انجام دادی به این پرچم و ریسمان آویزان بشوی. 
اگر کسی نگاه کند ببیند این آقا با شهامت آمده ، وقتی که پیامبر(ص) دعوت علنی راشروع نکرده و آهسته  آهسته و در خفا دعوت می‌کند.حمزه دراصل ریشه اش پاک است و آدمی است که همه از او حساب می‌بردند،نشان می‌دهد همین که آدم اهل بیت(ع) را قبول می‌کند و می‌آید در خانه خدا باید بماند تا در باز شود و آن وقت است که او را راه می‌دهند.
حضرت ابا عبدالله(ع)در راه کربلا چند نفر را یاد می‌کنند از جمله حضرت یحی علیه السلام که به شکل ناجوانمردانه و غیر انسانی به شهادت می‌رسد و دیگر کسی که زیاد یاد می‌کنداسماعیل صادق الوعد است که من از یکی از بزرگان پرسیدم  به من فرمودند: می‌دانی اسماعیل صادق الوعد را پوست صورتش را کندند ودیگر چیزی نگفت !

  • ۹۳/۰۵/۱۹
  • ۱۶۳۰ بازديد

نظرات (۳)

سلام قبول باشه.واقعا ممنونم کارتون حرف نداره.
اگرممکن است شعرهای دیگرذاکرین که شب جمعه میخوانندهم بگذاریدمخصوصاشعرهایی که دردعای توسل خوانده می شود
  • حسینیه بنی فاطمه آذربایجانیها
  • سلام علیکم
    مجموعه خوبی را فراهم نموده اید بحمد لله
    در پناه 14 معصوم موید باشید
    التماس دعا
    یاعلی

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی
         
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5
    • 6
    • 7
    • 8
    • 9
    • 10