نوای عرش

صوت و کلیپ حاج آقا منصور ارضی

نوای عرش

مراسم بعدی

دهه اول محرم 1394 حاج آقا منصور ارضی

**************

1) مسجد ارک تهران

از چهارشنبه 22 مهر94 بمدت 10 شب

همزمان با اقامه نماز مغرب و عشاء

میدان پانزده خرداد

2)حسینیه صنف لباسفروشها

از سه شنبه21 مهر 94 بمدت 15 روز صبح

همزمان با اقامه نماز صبح

خیابان سعدی جنوبی

3)حرم عبدالعظیم حسنی (ره)

بعد از دهه اول محرم ، نیمه شبهای جمعه

دو ساعت مانده به اذان صبح

لوگوی سایت

نوای عرش

فایل صوتی (کامل)  باتشکر از دوستداران حاج منصور ارضی

فایل صوتی (باکیفیت اصلی)  گلچین ؛ مناجات و روضه

مناجات با حضرت حجت  روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفدا

ای که عمامه‎ی عزّت به روی سر داری

خُلق و خوی نبوی ، صولتِ حیدر داری

عصمتت فاطمی و غیرت تو عباسی

آن‎چه خوبان همه دارند تو بهتر داری

کاش چشمم به رویِ ماه تو روشن می‎شد

مثل اجدادِ خودت جلوه‎ی محشر داری

این همه سال گذشته خبری از تو نشد

غربتی مثل علی ؛ ساقی کوثر داری

جاده‎ی وصل تو را طی بنمایم روزی

بارها را اگر از شانه‎ی من برداری

باطناً خیمه نشینی و کسی یارِ تو نیست

ظاهراً دور و بَرَت این همه لشکر داری

چند تا یار فداکار و ولایی مثلِ

میثم و مالک و عمار و ابوذر داری

ما فقط مدعی و اهل تظاهر هستیم

بدیِ کار همین‎جاست که باور داری

روسیاهم بپذیرم که غلامت باشم

خواهشاً فکر کن این بار که قنبر داری

بیشتر از همه محتاج دعایت هستم

در سحرگاه که دستی به دعا برداری

در قنوت سحر خویش به یادم هستی

مهربان ، ارثیه از حضرت مادر داری

نفسم تنگ شده عطر حرم می‎خواهم

ای که در خال لبت سیب معطر داری

بین صف منتظرم تا که مرا هم ببری

نجف و کرب و بلا ، هر چه مُقَدر داری

بهترین ذکر شب و روز حسین است حسین

به خدا نام جگر سوز حسین است حسین


اشعار روضه امام صادق (علیه السلام) - قسمت اول

من هشتمین از چهارده معصوم هستم

شیخ الائمه هستم و مظلوم هستم

از یاری یاران خود محروم هستم

از زهر منصور لعین مسموم هستم

هستم امامی که نداده کس شکستش

گرچه میان کوچه های بستند دستش

سجاده را از زیر پایم تا کشیدند

یک مشت اراذل ، مست ، با هم سر رسیدند

اهل و عیالم دیگر از من دل بریدند

دنبال من در کوی و برزن می دویدند

وقتی که چشم عابران دور و بَرَم بود

ای کاش یک عمامه بر روی سرم بود

گاهی زند آتش به جان ها ، یک تبسم

می سوختم پیش نگاه سرد مردم

شد قامتم در احتراق شعله ها گم

گفتم چه ها کرده مدینه با تو خانم

هر نیمه شب در خانه ام دشمن می آمد

میخ و در و دیوار یاد من می آمد


اشعار روضه امام صادق (ع)+ گریز به کربلا   - قسمت دوم

گرچه مرا در کوچه و بازار بردند

گرچه به آتش خانه ی من را سپردند

گل های من سیلی ز نامحرم خوردند

یا در کنار خارها تنها نمردند

وای از بیابان و غم و محملِ سوزان

از زخم های پا و از خار مغیلان

سجاده و آتش ... حرم ... گودال ... نیزه ...

می برد در روضه مرا از حال ... نیزه ...

می کَند از پای زنان خلخال ... نیزه ...

محمل ، وسط از پیش و از دنبال ... نیزه ...

از نی می افتادند سرها پای مرکب

جانم فدای گریه های عمه زینب

نامحرمانِ بی حیا و چند بانو

یک دختری هم باز از این سو و از آن سو

شلاقِ زَجر و ضربه ها و زخم بازو

سیلی ؛ هجومِ ناگهانی درد پهلو

این ها همه ارثیه های مادرش بود

هر صبح و شب دستش بروی معجرش بود


بیانات حاج آقا منصور ارضی - زیارت عاشورا 21 مرداد 93
بسم الله الرحمن الرحیم

ایام شهادت امام صادق (علیه السلام)است ان شا الله مجالس حضرت را هم گرم و پر رونق کنیم .درباب زیارت باید دقت داشته باشیم بعضی زیارت که می‌روندآداب قبل از یارت را رعایت می‌کنند  غسل قبل از زیارت  و دعاهای وارده قبل از زیارت را می‌خوانند یعنی وقت می‌گذارند . من و شما می‌گوییم برویم زیارت می‌رویم در صحن و حرم حالا هم همه شیطان همراه دارند و با بازی و حرف و مشغولیت‌های دنیا وارد بر زیارت امام (علیه السلام) می‌شوند حالا یک عده هم سلام تلفنی می‌دهند التماس دعا می‌گویند طرف از پشت تلفن با حال منقلب به آقا سلام می‌دهد ولی خود زائر اصلاً حواسش نیست کجا آمده است! غسل هم نکرده دعا هم نخوانده البته همه اینها مستحب است ولی به قول بزرگان وقت بیرون آمدن صد تکبیر را بگوید صد استغفار بطلبد و به حرم می‌رسد درحال صلوات باشد و حرف نزند ، دراصل باید قبل از زیارت برایش آمادگی داشته باشیم برای آمادگی زیارت باید تمرین کرد تمرین هم باید این باشد که در محل خود، شهر خود به زیارت امامزاده‌ها بروی یعنی غسل زیارت ائمه (علیهم السلام) کنی به نیابت از آنها بروی زیارت امامزاده‌ها . مقدمات زیارت مستحب است در همین مستحبات است که به عشق واجب می‌رسیم از همین استحباب است که به لذت فریضه واجب می‌رسیم 

براستی در اطراف ما هیاهویی است از دنیا پرستان، کسی از من پرسید چه خبر؟ گفتم نعمت فراوان بر سر ما نازل می‌شود ولی ما قدر آنرا نمی‌دانیم. یعنی کسی که می‌خواهد دیگران را استیضاح کند خود او را باید استیضاح کرد ما خودمان را هم باید اسیتضاح کنیم یعنی خودمان از خودمان سوال کنیم از فرصتهایی که خدا در اختیار مان قرارداده چه استفاده ای کردیم؟ یعنی استیضاح باید شبانه روز در جریان باشد که نان حلال به ما داده شده ،گریه بر امام حسین (علیه السلام) عطا شده و... ما با این نعمت‌ها چه کردیم؟ این نعمت‌ها پاسدار من ،زندگی و اهل وعیالم بوده دوستانم را حفظ کرده گناهان را از ما دور نگه داشته این همه عنایت و محبت شبانه روز دارد می‌ریزد. عنایت فقط برای شب جمعه نیست ولی همین را هم بعضی از ما شب زنده دارها و دعا خوانها اعتقاد نداریم " یَا دَائِمَ الْفَضْلِ عَلَى الْبَرِیَّة" این عنایت در هر آن است ولی چه کسی باور خود را عمل می‌کند؟

 وقتی در هیئات از قیامت صحبت می‌شود تو به دنبال مسائل سیاسی هستی، از این طرف از بس که گناه زیاد شده برکات سماوات و الارض را نمی‌گذارد نازل شود تبدیل می‌شود به سیل ، زلزله و...  خدا لحظه ای نعماتش را قطع نمی‌کند این را باور داشته باشیم مهمترین مسائل سیاسی را می‌شود تحلیل کرد ولی به همان اندازه از امام زمانمان (علیه السلام) با خبر هستیم؟ آنچه خبر نداریم از غریبی رهبرمان است انچه خبر نداریم از توحیدمان است. نمی‌دانیم چطو ما را ر در خاک می‌گذارند ؟شما می‌آئید پشت سر من حسین حسین می‌گویئید ولی در قبر با من نیستید. کسی می‌تواند با من بیاید داخل خانه قبر؟ تازه در آن شلوغی هم عده ای  دنبال کارهای دنیایی شان هستند در قبر هم نمی‌گذارند من خلوت داشته باشم .

واقعاً چه خبر داریم از قیامت ؟ " یُسَبِّحُ لِلَّهِ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الْأَرْضِ لَهُ الْمُلْکُ وَلَهُ الْحَمْدُ " یعنی همه چیز در عالم، ملک خدا بوده و حمد او را می‌گویند . بنده خدا هستند و رزق آنها را خداوند دائم نازل می‌کند ولی عده ای بر سر خود سقف ومانع زدند و این نعمت ماموراست و بر سر کسی دیگر به صورت انواع بلا ها؛ سیل یا زلزله و...  نازل می‌شود.براستی کاش ما هم مثل ملک خدا بودیم وکاری جز حمد نمی‌کردیم تا دل امام زمانمان (علیه السلام) را نسوزانیم ، کمی رفیق شویم با امام زمان !

باران همه چیز را می‌شویدو می‌برد، زیاد که می‌آید می‌شود سیل ولی از سیل باران نترسیم از سیل گناه بترسیم که ما را می‌شوید و خودمان را هم می‌برد و هرچه هم داد بزنیم کسی به دادمان نمی‌رسد و فساد‌های اعتقادی هم که جای خود دارد .با این اوصاف؛مادر فرزند خودرا با همه کثیفیش می‌شوید امام زمان (علیه السلام) هم هرچه ما در گناه خود را کثیف می‌کنیم می‌شوید. یک خجالتی بکشیم! امروز برای خجالتمان دو رکعت نماز امام زمان (علیه السلام) بخوانیم ، کمی گریه کنیم تا غیرت پیدا کنیم . یاد احمد دیوانه بخیر می‌گفت : "خدایا ما را مدیون خون شهدا نمیران !"

از همین امروز پول هایتان را بگذارید برای برپایی بهتر و با شکوه‌تر شعائر مذهب تشیّع ، حرف من این است از امروز صد تومان برای عاشورا و محرم کنار بگذار ! از خیلی وقت قبل‌تر تخریب شعائر را شروع کردند ولی شما از همین امروز شروع کنید. وقتی می‌گویند روضه حضرت زهرا(س)برای وحدت مناسب نیست، می‌گویند این خرجها را برای چه برای امام حسین (علیه السلام) می‌کنید چون می‌دانند هر چه ضربه خورده اند از همین جا بوده!اینها همان کسانی هستند که دستور دادند روز عاشورا پرچم امام حسین (علیه السلام) راآتش بزنند.
در واقع تفکر داعشی در قلب بعضی هاست آنها که در عراق و سوریه هستند دارند نابود می‌شوند تندروها وضد وحدت اسلامی در همین تهران هستند که به مراسم عزاداری حضرت زهرا (س)حمله می‌کنند. پرچم امام حسین (علیه السلام) را می‌خواهند به آتش بکشند. دراین میان هرکس کشته این قوم ظالمین باشد شهید است چرا شهدای غزه را شهید بدانیم ولی شهدای عراق به دست داعش را کشته؟! این ایراد ما بر صدا وسیما است !  

می خواهم بگویم امام حسین (علیه السلام) را از تو نگیرند یکی از راهایی که می‌خواهند بگیرند این است که تو مالت را برای امام حسین (علیه السلام) خرج نکنی نمی‌خواهد پول به من بدهی ببین کدام هیئت پول می‌خواهد کجا نیاز است آنجا خرج کن من گرفتاری‌های خودم را دارم برای من گرفتاری درست نکنید. خودتان بگردید تا پولتان را دزد نبرده خرج امام حسین (علیه السلام) کنید موتوری که دزد می‌برد بفروش خرج امام حسین (علیه السلام)کن. چطور وقتی می‌دزدند می‌گردی دنبالش می‌آیی می‌گویی دعایی نداریم برای پیدا شدن گم شده؟ چرا دعایش همین است مالت را خرج امام حسین (علیه السلام) کن این می‌شود سرمایه واقعی . خدایا رزق حلال ما را خرج امام حسین (علیه السلام) کن !

  • ۹۳/۰۵/۲۹
  • ۲۱۰۱ بازديد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
     
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10