نوای عرش

صوت و کلیپ حاج آقا منصور ارضی

نوای عرش

مراسم بعدی

دهه اول محرم 1394 حاج آقا منصور ارضی

**************

1) مسجد ارک تهران

از چهارشنبه 22 مهر94 بمدت 10 شب

همزمان با اقامه نماز مغرب و عشاء

میدان پانزده خرداد

2)حسینیه صنف لباسفروشها

از سه شنبه21 مهر 94 بمدت 15 روز صبح

همزمان با اقامه نماز صبح

خیابان سعدی جنوبی

3)حرم عبدالعظیم حسنی (ره)

بعد از دهه اول محرم ، نیمه شبهای جمعه

دو ساعت مانده به اذان صبح

لوگوی سایت

نوای عرش

فایل صوتی (کامل)

فایل صوتی (باکیفیت اصلی)  گلچین ؛ مناجات و روضه حضرت رضا (علیه السلام)

مناجات با حضرت حجت  روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفدا

هر چند غرق مشکلیم امّا بزودی

می‎آید آن حلّال مشکل‎ها بزودی

پیداست پشت ابر غیبت روی خورشید

پس می‎شود روشن دو چشم ما بزودی

در پوست خود هم نمی‎گنجیم از شوق

چون که به زودی می‎رسد آقا بزودی

صبح ظهورش می‎رسد از سمت مکه

دنیا گلستان می‎شود یکجا بزودی

صوت دل انگیز اذانش پخش گردد

مثل اذان اکبر لیلا بزودی

با اشهد انّ امیرالمومنینَش

 خوشحال گردد مادرش زهرا بزودی

با ذکر یازهرا رود سمت مدینه

تا که بگیرد انتقامش را بزودی

با هیزمی که یادگاریِ مدینه است

یک کوه آتش می‎کُند بر پا بزودی

شهر مدینه پایتخت شیعه گردد

مثل خراسان می‎شود آن‎جا بزودی

گلدسته گنبد ، پنجره فولاد و مرقد

صحن بقیعش می‎شود زیبا بزودی

بالای سقاخانه‎ی آن می‎نویسند

یا عَمِّیَ العباس ، یا سقا بزودی

از دست زهرا مادرش می‎گیرم آخر

برگ برات کربلایم را بزودی


اشعار روضه امام رضا (علیه السلام)

آسمان است خسوف قمرش معلوم است

دیگر او رفتنی است از خبرش معلوم است

کوله بار سفر آخرتش را بسته

از مناجات نماز سحرش معلوم است

موی آشفته و اوضاع بهم ریخته اش

با عبایی که کشیده به سرش معلوم است

دو قدم راه نرفته چقدر می افتد

ناتوان بودنش از زخم پرش معلوم است

به زمین خوردن او ارثیه ی مادری است

ریخته درد پهلوش اثرش معلوم است

وسط حجره ی در بسته به خود می پیچید

اثر زهر به روی جگرش معلوم است

خواهرش نیست اگر وضعیتش اینگونه است

پاره های جگرش دور و برش معلوم است

لب او سرخ شد امّا ، به خدا چوب نخورد

خیزران در وسط چشم ترش معلوم است

روی خاک است ولی زیر سُمِّ اسب نرفت

روضه ی عصر دهم در نظرش معلوم است

نعل ها بود که رویِ سَرِ پیکر می رفت

یک نفر در طلب جایزه با سَر می رفت

در رفتن جان از بدن

گوید هر نوعی سخن

من خود به چشم خویشتن

دیدم که جانم می رود


بیانات حاج آقا منصور ارضی مورخ 93/06/25
بسم الله الرحمن الرحیم

ذی القعده  اولین ماه حرام است و اعمال زیادی دارد که اهمّ آن‌ها زیارت علی بن موسی الرضا (علیه السلام)است بالاخص روز بیست وسوم این ماه است  و به روایتی شهادت آن حضرت  می‌باشد و روز بیست و پنجم هم به روایتی روز حرکت حضرت رضا (علیه السلام)از مدینه است.

همه اینها وسیله و بهانه می‌شود برای رسیدن به امام رضا (علیه السلام)، بعضی‌ها واقعاً همین طوری هستند که از قبل برنامه می‌ریزند برای رفتن به زیارت امام رضا (علیه السلام) یعنی توجه دارند و از خدا توفیق آنرا می‌خواهند برای اینکه در چنین ایامی زنده باشند و بتوانند بروند به زیارت، صدقه می‌دهند این ایام است که بر زیارت حضرت تاکید شده است نه آخر ماه صفر که بیشتر مداحان هیئت‌ها را تعطیل می‌کنند و به زیارت می‌روند. پس تا دیر نشده خود را به امام رضا (علیه السلام) برسانید و عرض ارادت کنید واقعاً حیف است اگر توجه نکنیم از کفمان رفته است.

 نکته هایی را از" زیارت جامعه کبیره" به صورت تحت اللفظی عرض می‌کنیم چون بزرگان هم به خاطر بالا بودن این زیارت می‌ترسند بگویند.

 " السَّلامُ عَلی مَحآلِّ مَعْرِفَةِ الله " یعنی وقتی زائر در خواست می‌کند  قلبش می‌شود محل معرفت خداو اهل بیت (علیهم السلام)، دقت کرده اید وقتی می‌روی زیارت حالت عوض می‌شود باید هم عوض شود هر جا از عتبات مقدسه هم می‌روی باید عوض شود، اما خودت نمی‌خواهی قلبت عوض شود و با این معرفت بماند؟ کسی که به زیارت امام رضا (علیه السلام)می‌رود اگر رئوف بر نگردد حالش خراب است. البته من نمی‌خواهم وارد بحث خانواده شوم، ولی می‌بینی همین اخلاق‌های بد ماست که خانواده ما را از زیارت دور می‌کند می‌گویند شمال برویم بهتر است چون لذت نمی‌برند زن و بچه و رفیق و نزدیکانمان وقتی از زیارت و همراهی ما لذت نبرند از اخلاق و رفتار ما لذت نمی‌برند.

رفیق راه پیدا کردی باید بروی و الّا تنها برو به زیارت حضرت، فکر نکن چون در زیارتی، مثل خانه ات راحت هستی! ما در زیارت باید استغفار داشته باشیم مخصوصاً زیارت امام رضا (علیه السلام) را که می‌گویند تا به حرم باید استغفار کنی یعنی حداقل صد بار " یَا مُعْطِیَ‏ السَّائِلِینَ " رابگویی این اذکار مقدسه در مفاتیح هم هست. برای روشن شدن دلت بگو یا این جوشن کبیر را در راه مشهد بخوان نیم ساعت بیشتر طول نمی‌کشد وقتی انسان افراد دائم الذکر را می‌بیند که دائماً قرآن و مفاتیح می‌خوانند خیلی ارزشمند است البته مزاح  هم می‌کنند حرف هم می‌زنند منتهی به اندازه و صحیح انجام می‌دهند.

یک وقت از دو تا از این پیرغلام‌ها و خادمین ابا عبدلله (علیه السلام)سوال کردم شما سال‌های زیادی است با هم رفیق هستید چطور رفت و آمد خانوادگی پیدا نکردید؟ می‌گفتند ما فقط در هیئت رفیق هستیم! خیلی‌ها از این شکل روابط ضرر کردند این رفت و آمد‌ها خیلی آسیب‌ها دارد مخصوصاً تفاوت زندگی‌ها تا باکسی توی هیئت هم صحبت شدی نباید با او رفت و آمد خانوادگی پیدا کنی ، اگرتعارفی هم ردّ و بدل می‌شود می‌توانی بگویی ما نمک پرورده هستیم، حرف دروغ هم نیست همه نمک پرورده سفره ابی عبدلله (علیه السلام) هستیم.

 چه کسی می‌خواهد قلبش محل معرفت الله بشود؟ " اَلسَّلامُ عَلى مَحآلِّ مَعْرِفَةِ الله " ائمه که خود محل معرفت الله هستند به در خواست تو نگاه می‌کنند اکثر ما می‌رویم در خانه آنها و از آنها در خواست می‌کنیم بیل مان را پارو کند این ضرر است دیگر! شنیدید؟! به طرف می‌گویند می‌توانی سه تا در خواست و آرزو از خدا داشته باشی برآورده می‌شود گفت خیلی خوب این بیلم را تبدیل به پارو کن تا با آن برف پارو کنم بیلش پارو شد بیلش را پارو کرد و پارویش را بیل عاقبت دید مثل روز اول است، گفت اصلاً نمی‌خواهم! نگویی حاجی این حرفها چیست می‌زنی! ما آرزوهایمان همه همین است! ما هم همین طور حاجت می‌خواهیم، نترس یک بار هم بگو خودت را می‌خواهم تو که باشی زندگی من هم خوب می‌چرخد وقتی محبتت باشد حواسم به تو باشد زندگی ام خوب می‌شود.

بهترین دعا این است که همیشه برای خودم دارم " خدا یا مرا از غفلت نجات بده " همه ضرر ما در غفلت است من برای خودم حساب کردم در بیست و چهار ساعت نیم ساعت یاد خدا نیستم این وضعیت من است تو چه می‌خواهی بکنی؟ همه جوره باید حواسمان به خودمان باشد خلاصه باید در زندگی، امام رضا (علیه السلام)را ببینی .

خیلی‌ها هستند که حواسشان جمع است از همین ایام یعنی از همین امروز به بعد چهل روزشان را تا اول محرم مواظبت می‌کنند یعنی یا زیارت عاشورا می‌خوانند و یا زیارت جامعه کبیره می‌خوانند تا اول محرم حواسشان جمع است، پولهایشان را تا آنجا که می‌توانند هر چقدر هم کم یا زیاد برای امام حسین (علیه السلام)جمع می‌کنند فقط هم برای هیئت خودشان نه برای هیئت‌های دیگر هم جمع می‌کنند مخصوصاً امسال که وضعیت اقتصادی سخت است.

وقتی که ما حواسمان نباشد ائمه اطهار و امامزادگان را نشناسیم ضرر می‌کنیم، چرا که بقیه امور محافظ دارد چه ملائکه‌ی محافظی که دور حرم مطهر اهل بیت (علیهم السلام) هستند و چه محافظانی که خداوند دور هر شیعه ای قرارداده است و چه محاظانی که دور تا دور بلاد شیعه هستند شما این مرزبان‌ها را می‌بینید چه زحمتی می‌کشند کسی ذره ای به خود اجازه نمی‌دهد حمله یا تعدّی کند چون می‌دانند توی سرش می‌زنند، آقا هم که فرمودند چه تفریحی داشتند در ایام کسالتشان، ولی ما اگر بودیم همه فکرمان فقط دنیا بود این از استواری و اعتماد و تکیه به معرفت الهی است که مرکز ولایت الهی. ما از تناقضات حرفی و رفتاری اَیادی شیطان و دروغ هایشان لبخند می‌زند چوت می‌داند و می‌بیند پشتیبانش امام رضا (علیه السلام)است امام زمان (علیه السلام)است ، وقتی زندگی مان زیبا شد و زندگی زیبا داشتیم دید زیبایی هم پیدا می‌کنیم پس وقتی دل ما جایگاه و محلّ امام زمان (علیه السلام)شد، شنیدن تهدیدات و خواسته‌های نامتعارف دشمنان اسلام می‌شود تفریح! (اشاره به بیانات مقام معظم رهبری)

  • ۹۳/۰۶/۲۶
  • ۲۰۶۵ بازديد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
     
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10